Companies profit from embracing sustainability

The percentage of companies reporting a profit from their sustainability efforts rose 23 percent last year, to 37 percent, according to the most recent global study by the MIT Sloan Management Review (MIT SMR) and the Boston Consulting Group (BCG). The study, “The Innovation Bottom Line,” was released today on the MIT SMR website. ... lees meer

Nederlandse multinationals nemen duurzame voortrekkersrol in Davos

Tijdens het World Economic Forum in Davos hebben de ceo’s van vijf Nederlandse multinationals, verenigd in de Dutch Sustainable Growth Coalition, zich een voortrekkersrol aangemeten op het gebied van duurzaamheid. Volgens hen is er potentie om juist nu, in de huidige economisch onzekere tijd, duurzame economische groei te bevorderen. Voor bedrijven is er een belangrijke rol weggelegd, aldus de DSGC. ... lees meer

Bedrijven veel efficiënter met waterverbruik

Ondanks de groei van de bevolking en de economie stijgt het gebruik van leidingwater niet meer. Door efficiencymaatregelen daalde het gebruik van leidingwater per persoon sinds 1990 met gemiddeld 0,7 procent per jaar. Het bedrijfsleven verbeterde de efficiency van het leidingwatergebruik in dezelfde periode met gemiddeld ruim 3 procent per jaar. ... lees meer

New report: Towards the Circular Economy vol. 2

The Ellen MacArthur Foundation launches Towards the Circular Economy Vol.2: opportunities for the consumer goods sector , a new report, featuring analysis by McKinsey & Co, which builds on last year’s report and makes the case for a faster adoption, quantifies the economic benefits of circular business models, and lays out pathways for action. ... lees meer

Middenbedrijf maar beperkt bezig met duurzaamheid en schaarste grondstoffen

Middelgrote Nederlandse ondernemingen houden zich nauwelijks bezig met de grote maatschappelijke veranderingen die op hen afkomen, zoals de schaarste aan grondstoffen, de geografische verschuiving van de welvaart en de ontwikkeling van de informatietechnologie. De bedrijven hebben vooral aandacht voor zaken die van directe invloed zijn op hun positie in de markt, zoals de kracht van de concurrentie, de huidige economische tegenwind en de toenemende wet- en regelgeving. ... lees meer