Azerion, het digitale mediaplatform, kondigt met trots de lancering van de game The Smurfs: Ocean Cleanup aan. De game is ontwikkeld door Azerion en IMPS/Lafig en is de start van Azerions campagne om samen met NL Cares en de Surfrider Foundation aandacht te vragen voor de vervuiling van de oceaan en bij te dragen aan […]
...
lees meer
Fairtrade en Nespresso verzekeren aankomend jaar ruim 10.3 miljoen extra koffieplanten tegen schade door klimaatverandering. Via het Nespresso x Fairtrade Crop Insurance Program worden sinds 2020 jaarlijks al koffieplanten van bijna 5000 kleine boeren verzekerd. Dankzij het lokale initiatief Coffee Days for Good doneert Nespresso Nederland voor iedere koffiebestelling door vaste klanten een extra bedrag […]
...
lees meer
In aanloop naar de VN-klimaatconferentie (COP26) heeft Royal HaskoningDHV strengere klimaatdoelstellingen geformuleerd om de CO2-uitstoot van haar 65 kantoren wereldwijd en zakelijke reizen van haar 6.000 mensen verder te verminderen. CEO Erik Oostwegel: “De recente extreme weersomstandigheden en het IPCC-rapport laten zien dat er geen tijd te verliezen is om maatregelen te nemen die klimaatverandering […]
...
lees meer
Dripl, de Belgische startup die met verpakkingsvrije frisdrankautomaten een wereldwijde ‘refillution’ wil starten, wordt na een succesvolle investeringsronde nu ook in Nederland gelanceerd. De limonades van Dripl zijn een smakelijk alternatief voor kraanwater en gezonder dan gesuikerde frisdranken. Met Dripl wordt enorm bespaard op wegwerpverpakkingen en transport(emissies). De introductie in Nederland is de eerste stap […]
...
lees meer
HNST is een radicaal transparant jeansmerk dat het beste van twee werelden combineert: stijlvolle jeansmodellen met een lokaal, transparant en circulair productieproces dat in Europa plaatsvindt. Een proces dat volgens founder Tom Duhoux en co-founder en CEO Lander Desmedt universeel zou moeten zijn. En daarom kreeg HNST de tagline ‘nothing to hide’ mee. De jeans […]
...
lees meer
The Ocean Cleanup, de non-profit die technologieën ontwikkelt en opschaalt om de oceanen van plastic te ontdoen, kondigt de ‘proof of technology’ aan bij terugkeer naar Victoria Harbor met afval dat is verzameld van de Great Pacific Garbage Patch. Met deze bevestiging keert de organisatie onmiddellijk terug naar de beruchte gyre om de grootste opeenhoping […]
...
lees meer
The Protein Brewery (TPB), een innovatieve ontwikkelaar van eiwitrijke voedingsingrediënten, heeft vandaag bekendgemaakt begin 2022 haar nieuwe hoofdkantoor in het gebouw op Mijkenbroek 3 in Breda te betrekken. Tegelijkertijd zal van start worden gegaan met de bouw van de demoplant, een innovatieve fabriek met een oppervlakte van 1.500 m2 en een productiecapaciteit van duizenden tonnen […]
...
lees meer
Het aantal bedrijven in de maakindustrie dat zich actief bezighoudt met circulariteit valt tegen. Dat blijkt uit onderzoek* van Kruizinga.nl. Ruim driekwart van de respondenten geeft aan dat hun bedrijf nog geen plan van aanpak heeft op het gebied van circulariteit. Volgens Boris Vildósola Bustos, Managing Director bij Kruizinga.nl, wordt dat hoog tijd. “Nederland moet in […]
...
lees meer
Vanaf deze week breidt Mondial Relay haar dienstverlening uit met een service waarmee consumenten pakketten naar elkaar kunnen sturen. Gezien de aanhoudende groei in de pakkettenmarkt wil de Europese pakketservice de consument een snelle en betaalbare optie bieden om een pakket te versturen. Mondial Relay biedt een duurzaam en efficiënt alternatief voor bestaande pakketbezorgingsdiensten door […]
...
lees meer
South Pole, ’s werelds grootste duurzaamheidsconsultancy en -projectontwikkelaar, maakt vandaag de benoeming van René Groot Bruinderink als Head Climate Solutions Nederland bekend. Hij geeft daarmee leiding aan de Nederlandse activiteiten van de duurzaamheidsconsultancy. South Pole begeleidt overheden en bedrijven op hun klimaatreis in onder andere de maakindustrie, landbouw, food en retail bij het behalen van […]
...
lees meer
Nederlandse bedrijven investeerden in 2020 2,1 miljard euro in milieuvoorzieningen, 931 miljoen euro meer dan in 2019. Dit blijkt uit de nieuwste cijfers van het CBS over de milieu-investeringen door bedrijven. In 2020 hebben bedrijven voor 2 140 miljoen euro in het milieu geïnvesteerd. Dat is 931 miljoen euro (77 procent) meer dan in 2019. Van de totale milieu-investeringen door bedrijven […]
...
lees meer
Via een nieuw netwerk onder leiding van vrachteigenaren en gefaciliteerd door het Aspen Institute, heeft een groep klimaatleiders van bedrijven een uniek doel aangekondigd om tegen 2040 geleidelijk al hun zeevracht over te schakelen naar schepen die worden aangedreven door koolstofvrije brandstoffen. Amazon, Brooks Running, Frog Bikes, IKEA, Inditex, Michelin, Patagonia, Tchibo en Unilever zijn […]
...
lees meer