Opdrachtgevers hebben steeds vaker de wens om klimaatneutraal en circulair inkopen een plek te geven bij de inkoop van adviesdiensten. Het is nog relatief onontgonnen terrein. Met de handreiking Duurzaam inkopen van adviesdiensten wil PIANOo opdrachtgevers laten zien hoe zij duurzaamheid een plek kunnen geven bij opdrachten binnen de categorie adviesdiensten. Duurzaam advies of duurzaam […]
...
lees meer
De Schotse brouwerij BrewDog, bekend van Punk IPA en een radicale, onconventionele levenshouding, heeft een unieke mijlpaal bereikt op milieugebied. Sinds 22 augustus 2020 haalt de brouwerij tweemaal zoveel CO2 uit de lucht dan dat zij uitstoot. Daarbij heeft BrewDog de oorlog verklaard aan afval en werkt zij er keihard aan om geheel emissievrij te […]
...
lees meer
Uit analyse van de gegevens van meer dan 75.000 Nederlanders die hebben deelgenomen aan de Veggie Challenge van ProVeg blijken opvallende verschillen: bijna 50% van alle deelnemers is afkomstig uit Noord- en Zuid-Holland en slechts 7% van alle deelnemers is man. Aanleiding voor de analyse van alle deelnemers vormde de optimalisatie van de Veggie Challenge App, waarmee het deelnemers nog gemakkelijker wordt gemaakt hun vleesconsumptie te […]
...
lees meer
Deli Home, producent en distributeur van constructieve en decoratieve woonproducten, besteedt veel aandacht aan het verduurzamen van de interne processen. In dat kader lopen er diverse projecten bij de afdeling logistiek, die zijn gericht op het optimaliseren van het gebruik van zogeheten lastdragers, ofwel de houten onderplaten waarop producten bij klanten worden afgeleverd wat niet […]
...
lees meer
Circulaire Economie leeft bij de ondernemers in Limburg. Dit blijkt een de interessante resultaten die de Limburgse Werkgevers Vereniging opgehaald heeft uit een enquête onder haar leden. Dat circulair verantwoord ondernemen kansen biedt spreekt inmiddels voor zich aangezien veel ondernemers inmiddels een actieve duurzaamheidsstrategie hanteren of een ambitie hiertoe hebben. Ondernemers zijn zich ervan bewust […]
...
lees meer
Tango gaat onder de vlag van Tango electric de komende jaren vol inzetten op uitbreiding van een laadnetwerk voor elektrisch rijden. Op eigen tankstations, maar ook op parkeerplaatsen van onder andere winkelcentra, retail en bedrijven zal het aantal laadpalen van Tango electric toenemen. “We willen onze klanten services bieden gericht op de toekomst, voor elke […]
...
lees meer
Schijvens is sinds 2010 aangesloten bij Fair Wear Foundation en wordt jaarlijks beoordeeld op haar inspanningen en prestaties met betrekking tot de sociale arbeidsomstandigheden in de kledingfabrieken waar Schijvens mee samenwerkt. Wederom heeft Schijvens haar status als leader brand binnen Fair Wear Foundation behouden. Dit jaar is Schijvens gestegen van 86 punten naar 89 punten […]
...
lees meer
Initiatiefnemer TivoliVredenburg slaat samen met Vrumona en Bierbrouwerij AB InBev de handen ineen om een circulair logistiek systeem voor gebruikte PET- flesjes bij TivoliVredenburg te realiseren. Om vrachtwagenritten voor de PET-stroom van TivoliVredenburg verder te minimaliseren, heeft het bedrijf haar leveranciers aangespoord om intensiever gebruik te maken van elkaars logistieke proces. Dat betekent dat Bierbrouwerij AB InBev […]
...
lees meer
Het duurzaam fairtrade cadeaumerk WAAR Nederland rapporteert over het eerste halfjaar van 2020 groei van de consumentenomzet (winkels en online) met 12% ten opzichte van dezelfde periode in 2019. Het marktvolume kwam in de eerste zes maanden uit op €8,6 miljoen. Ten opzichte van het eerste halfjaar van 2019 steeg het operationeel bedrijfsresultaat (EBITDA) naar […]
...
lees meer
Supermarkten moeten aan de bak om boeren en telers een reële meerprijs te betalen voor ‘On the way to PlanetProof’ geteelde aardappelen, groenten en fruit (AGF). Onderzoek van Greenpeace toont aan dat telers in de meeste gevallen nu zelf voor de meerkosten opdraaien. De uitkomsten zijn samengevat in het rapport ‘Supermarkten: Zwakste schakel in duurzame […]
...
lees meer
Verduurzaming van verpakkingen is niet meer weg te denken uit het supermarktbeleid. Sinds de lancering van het CBL-Brancheplan Duurzaam verpakken in 2019 hebben supermarkten grote stappen gezet. Zo is plastic bespaard door het gebruik van rPET in verpakkingen en natuurlijke etiketten op groenten en fruit, zijn verpakkingen dunner gemaakt en gebruiken supermarkten hersluitbare topfolies als […]
...
lees meer
Kingfisher plc, the international home improvement company, has launched its four new Responsible Business priorities. Following the announcement of Kingfisher’s new group strategy in June – Powered by Kingfisher – the new Responsible Business plan refocuses Kingfisher’s efforts on the four priority areas where it believes it can use its experience, scale and influence to […]
...
lees meer