MVO hoog op agenda marketeers komende jaren

NIMA brengt iedere twee jaar in kaart welke thema’s de komende jaren hoog op de agenda van marketeers (moeten) staan. Tijdens het Marketing Excellence Event op 26 november zijn de marketingthema’s voor 2010 en 2011 bekendgemaakt: duurzaam ondernemen, klantgedrag en digitale marketing. ... lees meer

Proef Corus: 20% minder energie en CO2-uitstoot

Corus bouwt een proefinstallatie waardoor het productieproces van ijzer schoner en energiezuiniger kan worden. Mocht de proef slagen, dan daalt het energieverbruik met 20% en vermindert dit ook de CO2-uitstoot met 20%. Het project Hisarna kan een belangrijke bijdrage leveren aan de klimaatdoelstellingen van het kabinet. De ministerraad heeft er op voorstel van minister Van der Hoeven van Economische Zaken mee ingestemd vijf miljoen euro voor dit project beschikbaar te stellen. ... lees meer

Dubbel printen als duurzame kostenbesparing geen standaard in Europa

Ricoh Europe, leverancier van producten en diensten op het gebied van documentenstromen binnen organisaties, heeft het marktonderzoeksbureau Coleman Parkes Research onderzoek laten uitvoeren naar het belang dat Europese ondernemingen hechten aan duurzaamheid en documentbeheer. Uit dit onderzoek blijkt dat bedrijven zich nog lang niet voldoende bewust zijn van zowel milieu- als kostenbesparende mogelijkheden van documentmanagementbeleid. ... lees meer

Fishes wint Marketing Excellence Award 09 MVO

Sensation is verkozen tot marketingbedrijf van 2009 bij de uitreiking van de Marketing Excellence Award 09. Sensation werd gekozen door de vakjury en het publiek. De andere kanshebbers voor de Marketing Excellence Award voor de marketingorganisatie van het jaar waren Bol.com en G-Star. In de categorie Innovatie viel de keuze op Dwarsligger en in de categorie Connected Customer sleepte Marktplaats.nl de award in de wacht. In de categorie Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen werd Fishes tot winnaar uitgeroepen. ... lees meer

Bedrijven kunnen flink besparen op de energierekening

Op bedrijventerreinen gaat enorm veel energie verloren, blijkt uit een quickscan van het Platform energietransitie Gebouwde Omgeving (PeGO). Het goede nieuws is dus dat er veel valt te besparen: ca. 60 petajoule, ofwel het totale jaarlijkse energiegebruik van minstens 600.000 Nederlandse huishoudens, wat gelijk staat aan ruim 1,2 miljard euro. Veel van de maatregelen die nodig zijn om deze besparing te realiseren, kunnen binnen twee tot vijf jaar worden terugverdiend. ... lees meer