Slechts 13% van de respondenten denkt dat hun eigen gedrag geen invloed heeft op het milieu. Toch past slechts circa de helft van de Nederlandse consumenten duurzame maatregelen toe in hun eigen leven. Duurzaamheid moet vooral gemakkelijk zijn en niet te veel kosten. En het moet bewezen zinvol zijn. Ook legt de consument een groot […]
...
lees meer
Corporate volunteering programmes can attract people that otherwise would not have been active in regular community volunteering. That is the conclusion of a case study by PhD researcher Lonneke Roza of Rotterdam School of Management, Erasmus University (RSM). Corporate volunteering programmes also attract younger people and those with a higher education, when compared to the […]
...
lees meer
Een van de grootste uitdagingen en in het verduurzamen van onze economie is het blijvend opnieuw gebruiken van de ons beschikbare grondstoffen. Daar gaat het in essentie om in de circulaire economie: het vinden van oplossingen om de eindigheid van natuurlijke hulpbronnen te omzeilen voordat we ze hebben opgebruikt én hiervoor de juiste economische, institutionele […]
...
lees meer
Gisteren (8 september) vond in het Westergastheater in Amsterdam de kick-off plaats van de campagne ’17 doelen die je deelt’. De campagne bestaat uit een reeks van zeventien videoportretten waarin kinderen – de leiders van de toekomst – hun visie op de wereld van 2030 delen. De campagne sluit aan bij de ‘Global Goals for […]
...
lees meer
Tien jaar geleden schudde Al Gore de wereld wakker met zijn film The Inconvenient Truth. Ondernemer Maurits Groen, oprichter van WakaWaka, zag de urgentie van zijn verhaal en bracht het naar Nederland. Op 4 oktober staat Al Gore voor ruim 13.000 ondernemers en professionals in de Ziggo Dome tijdens het event Inspiration360. WakaWaka en Inspiration360 […]
...
lees meer
PostNL is het meest duurzame bedrijf binnen zijn sector. Dat laat de Dow Jones Sustainablity Index (DJSI) zien. PostNL wil een duurzaam bedrijf zijn, voor de medewerkers, het milieu en voor de samenleving. Om deze doelstellingen te bereiken is de DJSI een belangrijk meetinstrument. ‘Als grootste post- en pakkettenbedrijf in de Benelux spelen we een […]
...
lees meer
Coca-Cola European Partners (Euronext ticker: CCE), ‘s werelds grootste onafhankelijke Coca-Cola bottelaar qua omzet heeft wederom een vermelding gekregen op de Dow Jones Sustainability Index 2016 (DSJI). Het bedrijf is opgenomen in de Dow Jones Sustainability Index Europe en Dow Jones Sustainability Index World en heeft in verschillende categorieën de hoogste score van 100 behaald, […]
...
lees meer
Vandaag maakten S&P Dow Jones Indices en RobecoSAM de resultaten bekend van de jaarlijkse review van de Dow Jones Sustainability Indices. DSM, Philips, PostNL en Unilever zijn daarbij gekozen als leiders in hun industriegroep (sector). DSM in de sector ‘Materials’, Philips in de sector ‘Capital Goods’, PostNL in de groep ‘Transportation’, Unilever in de groep ‘Household […]
...
lees meer
Ahold Delhaize was recognized today in the 2016 Dow Jones Sustainability World Index (DJSI World) for the first time as a new company, ranking among the industry leaders in the Food and Staples Retailing sector. Ahold Delhaize received a total score of 79, well above the Food and Staples Retailing industry average score of 44. […]
...
lees meer
Unilever has been named leader of the Household and Personal Products Industry Group in the 2016 Dow Jones Sustainability Index (DJSI). It is one of only 24 companies to be awarded Industry Group Leader status. Unilever achieved an overall score of 92 out of a possible 100.Unilever led the industry in 14 out of the […]
...
lees meer
Vandaag zijn de jaarlijkse Best for the World lijsten bekendgemaakt door B the Change Media. Op deze lijsten krijgen B Corps die exceptioneel scoren op verschillende impact-gebieden erkenning voor hun harde werken. Dit jaar staan maar liefst 24 Nederlandse bedrijven op één of meerdere lijsten. Best for Community: Fairphone, Dopper, De Krat, Croqqer, Bluerise, Beebox, […]
...
lees meer
For the coming years, KLM purchases sustainable jet fuel for all flights departing from Los Angeles, making it part of their day to day business. The fuel, produced by AltAir Fuels and supplied by SkyNRG, is made from used cooking oil and delivered via the airport’s hydrant system. This is part of a new era […]
...
lees meer