IKEA lanceert plantaardig softijs met aardbeiensmaak – vanaf half april verkrijgbaar in de Nederlandse winkels van het woonwarenhuis. Het nieuwe ijsje is knalroze, overheerlijk én beter voor het milieu: de productie van deze variant stoot de helft minder CO2 uit dan die van het traditionele IKEA softijsje. De hoorntjes zijn op dit moment nog niet volledig plantaardig. Met de introductie van het plantaardig softijs – gevolgd op de succesvolle lancering van de veggie hotdog – maakt IKEA Food haar producten steeds duurzamer en toegankelijker voor een breed publiek.

Luchtig en lekker

Softijs is een van de populairste producten van de IKEA bistro. In de zomer van 2018 kondigde IKEA al plannen aan rondom de duurzamere, plantaardige versie van het traditionele softijsje. Het Zweedse bedrijf is op zoek gegaan naar de juist smaak en structuur. Met als resultaat: een plantaardige lekkernij die net zo romig en luchtig is als het traditionele softijsje. Het plantaardige softijsje is gemaakt van fruit en aardbeienpuree.

Duurzamer leven

IKEA Food wil mensen inspireren om een gezonder en duurzamer leven te leiden door lekker eten aan te bieden dat een positieve impact heeft op mens en milieu. De zoektocht naar andere lekkere varianten van het ijsje, bijvoorbeeld gebaseerd op haver of soja, gaat dan ook door. Daarnaast blijft IKEA experimenteren met plantaardige gerechten in het restaurant, beginnend met een plantaardige lasagne vanaf half april.