Studio Anneloes maakt als allereerste modemerk de footprint van kledingstukken transparant

Weet jij wat de impact is van wat je draagt? Studio Anneloes heeft als allereerste modemerk de footprint van ieder kledingstuk transparant gemaakt. Vanaf vandaag zijn nieuwe items gemaakt van gepatenteerde Sensitive® Travel kwaliteit voorzien van een label met unieke QR code. Op artikelniveau kan de consument nu precies zien hoeveel kilo CO2, liters water […] ... lees meer

40% of leading food firms, including Kroger, Tesco, Nestle and Unilever, now have dedicated teams for plant-based products

A four-year investor engagement with 25 giant food retailers and manufacturers, led by the FAIRR investor network, has found that two in five global food giants with combined annual revenues of $459 billion now have dedicated teams to develop and sell plant-based alternatives to meat and dairy; with Tesco and Unilever ranked top. Tesco and Unilever were praised by […] ... lees meer

VPRO Tegenlicht: Goed geld verdienen, is dat mogelijk?

De coronacrisis heeft pijnlijk blootgelegd wie de ‘corporate villains’ zijn. Bedrijven die zich de afgelopen jaren – onder druk van aandeelhouders – blindstaarden op korte termijn winstmaximalisatie, maar vrijwel direct in financiële problemen kwamen toen COVID-19 wereldwijd de kop opstak. Sommige moesten staatssteun aanvragen wat hen op veel publieke verontwaardiging kwam te staan. VPRO Tegenlicht […] ... lees meer

Hollandse pot blijft onverminderd populair en is goed vertrekpunt voor duurzaam eten

Nederlanders zijn bewust bezig met de invulling van een gezonde en duurzame levensstijl. Toch zijn smaak, prijs, gemak nog altijd een van de belangrijkste drijfveren om voor een product in de schappen te kiezen, zo blijkt uit onderzoek van Advice in opdracht van het European Milk Forum. Duurzaamheid is bij het maken van productkeuzes dus niet […] ... lees meer

Capgemini kondigt ambitie aan om net zero te zijn in 2030

Capgemini heeft onlangs de ambitie uitgesproken om in 2030 net zero te zijn. Daarnaast heeft Capgemini zich gecommitteerd aan de doelstelling om uiterlijk in 2025 alle activiteiten CO2-neutraal uit te voeren. Capgemini’s ambitie bouwt voort op de sterke vooruitgang die het bedrijf heeft geboekt bij de verwezenlijking van zijn doelstelling om de CO2-uitstoot per werknemer […] ... lees meer

Utrechtse broers maken zwembroeken van plastic flessen

De drie Utrechtse broers Floris, Michiel en Hessel Roodvoets lanceerden dit jaar de Redfeet Brothers. In coronatijdperk hebben ze dit eigen duurzame zwembroekenmerk gelanceerd, mét ritsen.   De vier verschillende zwembroeken – in seventies-stijl – die de Redfeet Brothers aanbieden, zijn allemaal gemaakt van plastic flessen. In elke zwembroek gaan zo’n elf gerecyclede petflessen. “Wij wilden […] ... lees meer

Business leaders pushing the boundaries towards the purpose-first economy

In partnership with the Fourth Sector Group, Leaders on Purpose published the 2020 open letter on “Cross sector collaboration for a purpose-first economy”.  In this historic letter, some of the world’s most progressive CEOs of companies such as Philips, Danone, L’Oreal and Interface call on governments to ‘Built a Better’ post-COVID economy instead of ‘Building […] ... lees meer

Magnum launches new tubs made with recycled plastic

Magnum, the world’s favourite ice cream brand, has today announced the roll out of more than 7 million ice cream tubs made with recycled plastic. Designed to bring us a more sustainable future and tackle the impact plastic has on environment globally, Magnum encourages all Pleasure Seekers to indulge in what brings them true pleasure, […] ... lees meer

Tiny Miracles krijgt B Corp status

Tiny Miracles kan zich nu officieel een ‘Certified B Corporation’ noemen. Daarmee sluit de onderneming zich aan bij een netwerk van meer dan 3.400 bedrijven wereldwijd die commerciële belangen succesvol weten te combineren met het leveren van een bijdrage aan een betere wereld. Tiny Miracles heeft zich toegelegd op het ontwikkelen van een holistische aanpak […] ... lees meer

Report: Europe Leads North America in Implementing Sustainability and CO2 Reduction Measures

EcoVadis, the world’s most trusted provider of business sustainability ratings, released the fourth annual edition of its Business Sustainability Risk & Performance Index. The report includes insights from global supply chain ratings with analysis on the sustainability scores of more than 40,000 companies as assessed by EcoVadis from 2015 through 2019.  This year’s Index also […] ... lees meer

Luxe vinyltegels van Interface bestaan nu voor 39% uit gerecycled materiaal

De luxe vinyltegels (LVT) van duurzame vloerenfabrikant Interface bestaan nu voor 39 procent uit gerecyclede materialen. Het gaat om materiaal uit de afvalstroom die ontstaat door de winning van grondstoffen. Met deze innovatie zet het bedrijf een belangrijke stap in het verder verduurzamen van haar vloerencollectie en in de Climate Take Back™-missie om de opwarming […] ... lees meer