La Place, de Nederlandse foodserviceformule, heeft een nieuwe koers ingezet. In augustus 2024 zette het bedrijf een belangrijke stap door zich te verzelfstandigen van supermarktketen Jumbo. Met de herpositionering richt La Place zich nadrukkelijk op een jongere generatie en kiest het voor een toekomstbestendige koers met ambitieuze duurzaamheidsdoelen. De dialoog met gasten wordt een belangrijke […]
...
lees meer
Techleap for Scaleups maakt vandaag de vijftiende groep scale-ups bekend die deelneemt aan Rise, het groeiprogramma dat Nederlandse techbedrijven helpt versneld door te breken. De selectie bestaat uit negen scale-ups die actief zijn in onder meer fintech, cybersecurity, ESG-intelligence en travel tech. De geselecteerde bedrijven vallen op door hun internationale succes. Gemiddeld wordt 70 procent […]
...
lees meer
De Gemeente Eersel, enkele bedrijven op bedrijventerrein Meerheide, het Kempisch Ondernemers Platform (KOP) en projectpartner Alius, groothandel in duurzame oplossingen, ondertekenden maandag 14 april een intentieovereenkomst voor de ontwikkeling van een Energiehub op Meerheide. Met deze stap spreken alle partijen af om samen te werken aan duurzame oplossingen voor de netcongestie – het overvolle elektriciteitsnet […]
...
lees meer
Faber Group, toonaangevend leverancier voor circulaire ladingdragers, zet een volgende stap in het verduurzamen en digitaliseren van supply chains met de lancering van haar tech-divisie Faber LABS. Het nieuwe kantoor in de historische Gruyterfabriek in ’s-Hertogenbosch is feestelijk geopend door Ingrid Faber, CEO van Faber Group en Ralph Geers, wethouder van ’s-Hertogenbosch. Met Faber LABS […]
...
lees meer
De Robin Food Coalition (RFC) lanceert een pilot die duurzame boeren en bedrijven gaat belonen voor de ecosysteemdiensten die zij leveren. Denk aan verbeterde bodemgezondheid, waterbergend vermogen, biodiversiteit en koolstofopslag in de bodem. Tijdens een bijeenkomst bij Deloitte in Rotterdam kwamen zo’n 90 genodigden bijeen om te spreken over hoe de waarde van natuurlijk kapitaal […]
...
lees meer
Bel Benelux speelt in op de groeiende vraag naar plantaardige alternatieven met de introductie van Boursin® Plantaardig: een vegan variant van de iconische Boursin®, gemaakt met plantaardige oliën en aromatische kruiden. Dit nieuwe product behoudt de authentieke smaak en romige textuur waar Boursin® om bekendstaat. Met deze lancering onderstreept Bel Benelux zijn inzet om een […]
...
lees meer
Energiebedrijven DELTA Energie en Eneco gaan samen met netbeheerder Stedin in een proef kijken of klanten bereid zijn hun stroomverbruik aan te passen om vraag en aanbod lokaal beter in balans te brengen. Daarmee willen de drie partijen netcongestie helpen voorkomen. De proef gaat de komende drie maanden lopen in de gemeenten Schouwen-Duiveland, Tholen en […]
...
lees meer
Met de lancering van RE The Agency krijgen merken in de nieuwe economie er een strategische en creatieve partner bij. RE The Agency specialiseert zich in het bouwen en versterken van winstgevende circulaire businessmodellen — van resale en recommerce tot reuse, refurbish en rental — en helpt merken hun impactvolle proposities overtuigend in de markt […]
...
lees meer
Greenpeace Nederland heeft gereageerd op de vrijgegeven aanzeggingsbrief van toezichthouder Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied aan Tata Steel van december 2024. Hieronder de brief van de Omgevingsdienst met een toelichting en quote van Andy Palmen, directeur Greenpeace Nederland. Toelichting bij de brief van de Omgevingsdienst Op 18 december publiceerde de Omgevingsdienst Noordzeekanaalgebied een nieuwsbericht waarin bekend werd gemaakt dat er […]
...
lees meer
De statiegeldregeling is een succes. Flessen en blikjes worden steeds minder gevonden in het zwerfafval: er is een daling te zien van 70 procent. Dat blijkt uit de evaluatie van de statiegeldwetgeving die staatssecretaris Chris Jansen (OV en Milieu) vandaag naar de Tweede Kamer heeft gestuurd. Tegelijkertijd is ook duidelijk dat het wettelijk kader nog […]
...
lees meer
Yves Rocher, pionier van Botanische Beauty en het nummer 1 beautymerk in Frankrijk, zet zich in voor meer transparantie met de Green Impact Index: een innovatief instrument voor het weergeven van de milieu- en sociale impact van beautyproducten. Mede-ontwikkeld met 24 betrokken merken binnen het Green Impact Index Consortium, stelt dit instrument consumenten in staat […]
...
lees meer
Hare Majesteit Koningin Máxima houdt woensdagochtend 11 juni de openingstoespraak van de Global Summit van het Consumer Goods Forum (CGF) in de RAI in Amsterdam. De bijeenkomst van retailers en producenten van consumptiegoederen wereldwijd gaat over de toekomst van de sector en de rol die bedrijven spelen in de samenleving. Zij staan stil bij de […]
...
lees meer