FlixMobility zet de volgende stap richting een nóg groenere toekomst: Vanaf 1 juli rijden de eerste biogas-bussen tussen Amsterdam en Brussel en Stockholm en Oslo. De bus tussen Nederland en België gaat de bio-CNG technologie gebruiken (compressed natural gas) en is geproduceerd door Iveco, een Europese fabrikant van bussen. Het biogas wordt geproduceerd door OG […]
...
lees meer
Verstegen Spices & Sauces B.V. heeft zich als actief lid bij de Circulaire Bio-economy Alliance (CBA) aangesloten. Deze alliantie verbindt investeerders, bedrijven, lokale gemeenschappen, gouvernementele en niet- gouvernementele organisaties om de circulaire bio-economie te bevorderen en tegelijkertijd wereldwijd te herstellen. Circulair Bio-economy Alliance (CBA) De CBA is in 2020 opgericht door Prins Charles, de Prins […]
...
lees meer
SPIE Nederland en Royal HaskoningDHV slaan de handen ineen om een bijdrage te leveren aan de verduurzaming van industriële sites. Het partnership richt zich op het identificeren, uitwerken en implementeren van een meerjarig programma dat industriële partijen helpt te verduurzamen. Via deze samenwerking wordt een ultieme koppeling gemaakt tussen de business strategie van de asset […]
...
lees meer
Max&Bien heeft een wereldwijde primeur. De Amsterdamse kaasmakerij brengt als eerste een volledig plantaardig kaaswiel met paraffine coating op de markt. De nieuwe schaafbare speciaalkazen zijn gemaakt op basis van gefermenteerde tarwe. De producten zijn vanaf deze week, in de smaken komijn, truffel en mosterd, verkrijgbaar bij kaas- en delicatessenwinkels. ProVeg ziet dit als een […]
...
lees meer
In een aantal omringende landen gaat de reductie van de uitstoot van broeikasgassen sneller dan in Nederland. Nederland heeft dus nog een relatief grote opgave om in 2050 op netto-nul emissies uit te komen. Voorbeelden van klimaatbeleid uit andere landen kunnen behulpzaam zijn om het Nederlandse beleid effectiever te maken. Dat blijkt uit een recente […]
...
lees meer
In een spraakmakende campagne die tot actie aanzet, vecht een beweging van Europese organisaties en individuen om de hoeveelheid plasticafval die in onze oceanen terechtkomt met meer dan zeven procent te verminderen. Op 3 juli treden nieuwe EU-maatregelen met betrekking tot wegwerpplastic in werking. Samen met alle wereldwijde toezeggingen om plasticvervuiling aan te pakken, verminderen […]
...
lees meer
NOC*NSF stelt als eerste sportkoepel een eigen chef d’émission aan. Een Olympiër die ambassadeur en aanjager wordt voor het verduurzamen van de wereld van en door sport. Die eerste chef is drievoudig wereldkampioen en winnaar van Olympisch zilver (Beijing 2008), Marcelien de Koning. Chef d’émission Wat als… de Olympische beweging een katalysator kan zijn voor […]
...
lees meer
Het nieuwe Leidse laboratoriumgebouw Biopartner 5 is het eerste gebouw in Nederland dat voldoet aan de Parijse klimaatdoelstellingen. En niet alleen wat betreft energiegebruik. Maar bij de ontwikkeling van het gebouw is juist ook rekening gehouden met de CO2-impact van de ingezette materialen. En die combinatie maakt Biopartner 5 uniek. “Het gebouw blijft binnen het […]
...
lees meer
EVBox Group, een toonaangevende leverancier van flexibele en schaalbare laadoplossingen voor elektrische voertuigen, sluit zich aan bij de Transport Decarbonisation Alliance om de wereldwijde overgang naar CO2-neutraal transport vóór 2050 te versnellen. De belangrijkste doelstelling van de Transport Decarbonisation Alliance (TDA) is om de overstap naar CO2-neutraal transport te stimuleren op drie verschillende niveaus (“3C’s”): […]
...
lees meer
Op dinsdag 22 juni werden tijdens een live uitzending de winnaars van de Nudge Global Impact Awards 2021 bekendgemaakt. Chukwuma Anklin Amadi, UI/UX designer en social impact innovator (Nigeria/Duitsland) ontving de prijs voor het project Back2SchoolAfrica. Michaela Barnett, die als PhD-student verbonden is aan het Convergent Behavioral Science Initiative, nam de prijs in ontvangst voor […]
...
lees meer
Op 28 juni verschijnt ‘Marketing in de nieuwe economie’, een boek van Marco Kuijten. Hij legt de link tussen opvattingen over onze economie en het werk van de marketeer. De opkomst van de nieuwe economie heeft de inzichten binnen het economie onderwijs al beïnvloed, nu is het tijd voor het marketing onderwijs. En dat is nodig […]
...
lees meer
Climate Neutral Group (CNG) is er trots op dat ze de impact in 2020 samen met haar klanten meer dan verdubbeld heeft. De wereld stond in het teken van COVID-19 en al snel waren de effecten merkbaar. Uiteindelijk daalde de CO2-uitstoot met slechts zeven procent en dat is niet genoeg. Positief is dat er een […]
...
lees meer