Corporate Sustainability Goals Are Here to Stay, But Delivering Tangible Results Remains a Challenge

Companies of all sizes across business sectors are elevating sustainability as a core tenet of their practices, yet a new Black & Veatch report discovers that many companies continue to establish targets without a clear understanding of how to achieve them. Black & Veatch’s Corporate Sustainability Goal Setting and Measurement report, developed with GreenBiz Group and released today […] ... lees meer

Follow This klimaatresolutie haalt meerderheid in de VS

De allereerste klimaatresolutie van Follow This in de VS kreeg vandaag in Houston op de aandeelhoudersvergadering van ConocoPhillips 58% van de stemmen. Dit was de eerste keer sinds het Parijsakkoord dat aandeelhouders van een Amerikaans oliebedrijf konden stemmen over emissiereducties. Het leverde een historische uitslag op voor Follow This. “Deze meerderheid is een nieuwe overwinning in de strijd tegen klimaatverandering. De olie-industrie […] ... lees meer

EU geeft bijna € 25 miljoen subsidie aan ‘green port project’ Rotterdam

Een internationaal samenwerkingsverband van 45 bedrijven, kennisinstellingen en havens onder leiding van Havenbedrijf Rotterdam heeft bijna € 25 miljoen Europese subsidie gekregen voor het uitvoeren van tien pilots en demonstratieprojecten waarin duurzame en slimme logistiek in havens centraal staat. De transportsector zal in de toekomst schone energie gebruiken, maar het is op dit moment nog […] ... lees meer

Circulaire spijkerbroeken MUD Jeans voor Apenheul-medewerkers

Apenheul is trots op de samenwerking met het circulaire spijkerbroekenmerk MUD Jeans dat drie jaar geleden tot stand kwam. Medewerkers van het dierenpark krijgen, door deze samenwerking, de mogelijkheid om tijdens het werk spijkerbroeken van gerecycled materiaal te dragen. De samenwerking is een volgende stap in de duurzame bedrijfsvoering van Apenheul. Het apenpark hoopt hiermee […] ... lees meer

Polestar gaat strategisch partnership aan met Circulor voor transparantie in toeleveringsketen

Polestar, het elektrische performance automerk, loopt voorop in het realiseren van transparantie in de auto-industrie om zo de verschuiving naar een klimaatneutrale toekomst te versnellen. Transparantie is een belangrijke pijler van de ambitieuze duurzaamheidsstrategie van het Zweedse merk. Traceerbaarheid creëren om verantwoorde inkoop van grondstoffen en onderdelen te bevorderen is een prioriteit. De focus ligt […] ... lees meer

Noshirt lanceert duurzame ondershirts voor vrouwen

Noshirt lanceert een volledig nieuwe ondershirtlijn, speciaal voor vrouwen: Noshirt Women. Een optelsom van twaalf jaar luxe (heren)ondermode maken, goed luisteren naar de nieuwe doelgroep en de frisse kijk van een ervaren modeontwerpster inzetten. De uitkomst? “Drie comfortabele, onzichtbare tops en shirts met een uniek ontwerp”, belooft Noshirt-oprichter Jan Willem Onderwater. Noshirt richt zicht op […] ... lees meer

Natuur en Milieufederaties presenteren circulaire inspiratiegids voor gemeenten

De 12 natuur en milieufederaties werken gezamenlijk mee aan het versnellen van de transitie naar de circulaire economie. Zij zien in deze transitie een belangrijk rol voor gemeenten. Daarom presenteren zij gezamenlijk het document ‘Inspiratie voor gemeenten: op weg naar een circulaire economie’, waarmee zij gemeenten willen inspireren. In deze inspiratiegids worden 9 hoofdthema’s onderscheiden: […] ... lees meer

Schiphol en ECORⓇ maken producten van gemaaid gras

Schiphol en ECORⓇ gaan op grote schaal gras verwerken tot producten. Met gemaaid gras van de luchthaven als grondstof gaat ECORⓇ jaarlijks 100.000 vierkante meter panelen produceren. De panelen worden op de luchthaven weer ingezet als plafondplaten, scheidingswanden voor bouwgebied, meubilair of vloeren. “Uit veiligheidsoogpunt wordt het gras op Schiphol onaantrekkelijk gemaakt voor vogels en […] ... lees meer

Expositie ‘Long Live Fashion!’ viert de toekomst van duurzame mode

Hoe geven we kleding een langer leven? Het TextielMuseum in Tilburg presenteert dit najaar ‘Long Live Fashion!’, een interactieve expositie die wil inspireren tot een duurzamere omgang met onze kleding. De tentoonstelling komt tot stand in samenwerking met de Nederlandse ontwerper Christien Meindertsma, Harm Rensink (creative director van modeplatform New Order of Fashion) en textielrecyclingbedrijf […] ... lees meer

Tetra Pak geeft een duurzamere boost aan verpakt water

Met een nieuwe productielijn voor water in kartonnen verpakkingen van Tetra Pak biedt het Utrechtse United Soft Drinks, eigenaar van het merk Bar-le-Duc, als eerste Nederlandse mineraalwaterproducent water aan in de Tetra Prisma® Aseptic 500 ml en 1 liter verpakkingen. Alternatief in de markt Met deze Tetra Pak lijn is United Soft Drinks in staat […] ... lees meer

GOLLD: het eerste Nederlandse sieradenmerk van 100% gerecycled goud

Het is hoog tijd voor verandering in de wereldwijde goudindustie. En exact om die reden wordt deze week het eerste Nederlandse sieradenmerk van 100% gerecycled goud gelanceerd. GOLLD zet met haar eerste 14k basiscollectie een belangrijke eerste stap naar een eerlijke goudhandel. Door samen te werken met Het Convenant Verantwoord Goud, creëert het merk bewustwording […] ... lees meer

Manifest vraagt aandacht voor investeren in duurzaam onderwijs

Op 11 mei 2021 (13.30 uur) s middags gaan een aantal onderwijsorganisaties een belangrijk en urgent onderwijsmanifest aanbieden aan fractievoorzitter en minister Sigrid Kaag. De titel van het manifest is ‘Investeren in de toekomst, is investeren in jongeren’. Dit manifest is opgesteld door The Time is Now Foundation, de Nederlandse Academie voor Duurzaam Onderwijs, Leren […] ... lees meer