MUD Jeans maakt Black Friday Blauw met de lancering van hun pre-loved denim platform. Als ’s werelds eerste circulaire denimmerk neemt MUD Jeans een standpunt in tegen overconsumptie. Deze Blue Friday sluit het merk niet alleen zijn online webshop, maar introduceert het samen met MENDED zijn tweedehands platform. Zo kunnen klanten het beste van beide werelden ervaren: premium denim met een tweedehands prijskaartje.

Anti-Black Friday

MUD Jeans kiest er bewust voor om niet deel te nemen aan Black Friday, een dag gedreven door een onverzadigbare honger naar kortingen, die niet duurzame koopwoede verheerlijkt. De zoektocht naar koopjes op Black Friday leidt vaak tot ondoordachte en onnodige consumptie. MUD Jeans geeft de voorkeur aan duurzame en verantwoorde consumptie. En wat is er duurzamer dan tweedehands kopen?

Tweedehands Collectie

Stel je een marktplaats voor die gevuld is met tweedehands jeans en prachtige samples. MUD Jeans werkt samen met MENDED, een circulaire startup, om deze visie werkelijkheid te maken. Het nieuwe platform biedt een selectie van tweedehands MUD Jeans en een collectie samples van het merk. Beide bedrijven geloven dat er een duurzamere manier is om de levensduur van je kleding te verlengen.

Reparatie Service

Vorig jaar bundelden MUD Jeans en MENDED hun krachten voor de lancering van het reparatie- en aanpassingsprogramma. Via het netwerk van lokale kleermakers van MENDED kunnen klanten (in Amsterdam en Utrecht) nu hun favoriete items gratis laten repareren en aanpassen. Dit sluit aan bij de circulaire missie van MUD Jeans om de levensduur van hun jeans te verlengen. En, als klanten hun jeans niet meer dragen, is het meest duurzame alternatief om ze door te verkopen. Vandaar de introductie van het pre-loved denim platform.

Kick-off op Black Friday

MUD Jeans staat erom bekend zijn online winkel op Black Friday te sluiten als protest tegen overconsumptie. In voorgaande jaren organiseerden ze hun Blue Friday-livestream, waarin exclusief tweedehands jeans werden verkocht. Vanwege de groeiende vraag van klanten zocht MUD Jeans naar een permanente oplossing. Daarom zijn ze een partnerschap aangegaan met MENDED om een platform voor tweedehands MUD Jeans te lanceren, zodat consumenten het hele jaar door toegang hebben tot deze verborgen juweeltjes.

Oproep aan de Volgende Generatie

MUD Jeans hoopt met hun tweedehandsaanbod de jongere Gen Z-generatie aan te spreken. Deze generatie is op zoek naar unieke en kwalitatieve items, terwijl ze zoeken naar een lagere prijs. De service van MENDED wordt gedreven door kwaliteit, gemak en speelsheid, en sluit daarmee aan bij de wensen van deze doelgroep.