Nederlandse startup levert on-demand sportleggings zonder voorraad

Sportleggings gemaakt on-demand. Met die strategie zet Gideon Rijnders (47) van Relax een streep door het fenomeen ‘voorraden’. ‘Maken wat je nodig hebt, dat is een mooie stap naar een meer duurzame wereld.’ Ieder jaar produceert de fast fashion kledingindustrie miljoenen ton afval door onverkoopbare voorraden. Kledingproducent Rijnders besloot daarom over te stappen op slow […] ... lees meer

ANWB, BOVAG, RAI Vereniging en VNA ondertekenen gezamenlijk Klimaatakkoord

ANWB, BOVAG, RAI Vereniging en VNA hebben in bijzijn van de staatssecretarissen Van Veldhoven (IenW) en Snel (Financiën) en voorzitter van het Klimaatberaad Ed Nijpels, het Klimaatakkoord ondertekend. Hiermee onderschrijven de mobiliteitsorganisaties de urgentie van het klimaatprobleem en het belang van gezamenlijke inspanningen bij het realiseren van de CO2-reductiedoelstellingen van het kabinet. De vier organisaties […] ... lees meer

Overheidsinstanties, supermarkten en hotels in koffiestaking

Op het werk drinken we dagelijks veel kopjes koffie. Weinig mensen zijn zich echter bewust van de problematiek die schuilgaat achter de koffie. Om bewustwording ten aanzien van de problemen te vergroten doen supermarkten, overheidsinstanties, hotels en kerken vandaag (15 oktober) mee aan de Eerlijke Koffiestaking. Werknemers plakken koffiemachines en mokken af. Ook bekende Nederlanders […] ... lees meer

Uniek circulair programma voor recyclen van elektronisch afval

SURF werkt samen met Sims Recycling Solutions (SRS) voor het recyclen van afgeschreven datacenterapparatuur. SRS zorgt ervoor dat de elektronica van SURF op verantwoorde wijze wordt hergebruikt, opnieuw op de markt wordt gebracht of wordt gerecycled. De partijen hebben bovendien de handen ineen geslagen om de kringloop van elektronisch afval volledig te sluiten: voor elk […] ... lees meer

Timberland lanceert campagne NATURE NEEDS HEROES

Timberland gelooft dat een groenere toekomst een betere toekomst is. Het merk zet zich als onderdeel van zijn streven naar een groenere toekomst in om tot eind 2024 tenminste 50 miljoen bomen te planten. Het merk lanceert samen met klimaathelden van over de hele wereld zijn grootste campagne ooit: NATURE NEEDS HEROES. Samen met deze […] ... lees meer

Meelunie verduurzaamt zeevracht dankzij GoodShipping Program

Meelunie, toonaangevende wereldwijde leverancier van plantaardige ingrediënten, en het GoodShipping Program hebben hun krachten gebundeld om Meelunie’s zeevracht naar Azië te verduurzamen, zo kondigen de bedrijven vandaag aan. Meelunie, dat naar meer dan 100 landen vracht exporteert, is het meest recente bedrijf dat bij het verduurzamen van hun supply chain kiest voor het GoodShipping Program. […] ... lees meer

Challenges and Responses in implementing de SDGs at Higher Education Institutions

The Global University Network for innovation (GUNi) presented their latest publication, “Implementing the 2030 Agenda at Higher Education Institutions: Challenges and Responses”, on 3 and 4 October during the second meeting of the GUNi Group of Experts on SDGs and Higher Education in Barcelona. The publication focuses on the obstacles that higher education institutions encounter when implementing […] ... lees meer

Koninklijke Gazelle en citizenM trappen samenwerking af in nieuw Amstel Amsterdam hotel

Gazelle heeft voor recent geopende citizenM Amstel Amsterdam hotel branded CityGo stadsfietsen ontworpen, waarop gasten de stad stijlvol en op een duurzame manier kunnen ontdekken. Gazelle en citizenM zijn beide innovatieve merken die duurzaamheid hoog op de agenda hebben staan en de eerste branded fietsen bij het gloednieuwe hotel zijn slechts de start van een […] ... lees meer

Materialenproducent Covestro lanceert strategisch programma circulaire economie

Covestro lanceert een strategisch programma waarmee het bedrijf wil focussen op de kringloopeconomie en een creatieve motor wil zijn voor de ganse kunststofindustrie. Concreet wil het bedrijf in het bijzonder in de productie zoveel mogelijk grondstoffen uit duurzame bronnen gebruiken, zoals afval, planten en CO2. Op die manier wil Covestro zo veel mogelijk afstappen van […] ... lees meer

Superunie lanceert het babymerk Bonbébé opnieuw met duurzamere verpakkingen

Superunie lanceert het babymerk Bonbébé opnieuw en breidt het assortiment fors uit. De lijn van babyproducten bestond al uit onder andere maaltijdpotjes, fruithapjes en diksap en wordt nu verbreed met non-foodproducten zoals luiers, billendoekjes en verzorgingsproducten. Daarbij gaan de producten van Bumblies over in Bonbébé. Met de herlancering maakt Bonbébé een stap op het gebied […] ... lees meer

Duurzame Tour maritieme sector is belangrijke stap voor schonere zeevaart

Tijdens de Duurzame Tour in Rotterdam en Delfzijl werden op 10 oktober maar liefst acht MKB-bedrijven van harte verwelkomd bij zes reders in Zuid-Holland en Groningen om hen te overtuigen van hun duurzame oplossingen. De Nederlandse zeescheepvaart wil namelijk snel verduurzamen. Sneller zelfs dan wereldwijd afgesproken in de Internationale Maritieme Organisatie van de VN. Zo […] ... lees meer