Primeur voor Kip: eerste energielabel ooit voor een caravan

Als eerste caravan ooit heeft het model Shelter van Kip een energielabel gekregen. Door metingen op basis van bouwkundige opbouw en isolatie in vloeren, wanden, dak en de ventilatie mag de Shelter sinds deze week het hoge energielabel A voeren. (Gemeten caravan: Kip Shelter model Plus met als extra optie: 1x 45 watt zonnepaneel.) Het […] ... lees meer

Nederlands modemerk lanceert badmode gemaakt van oude visnetten

Het duurzame modemerk JUNGL Amsterdam lanceert op woensdag 19 juni haar eerste collectie badmode gemaakt van achtergelaten visnetten. De zussen Natascha (24) en Anouschka (21) Hendriks zijn de gezichten achter dit nieuwe modemerk. Zij zijn van mening dat er te weinig kleding wordt geproduceerd op duurzame wijze en onder eerlijke omstandigheden. Met JUNGL proberen zij […] ... lees meer

Nic&Mic ‘upcyclet’ fast fashion kledingafval naar nieuwe designzitzakken en -tassen

De restjes van de fast fashion-industrie vinden een nieuwe bestemming. Nic&Mic introduceert een compleet nieuwe lijn van hoogwaardige designproducten: Ashanti Design. Oogstrelende zitzakken, tassen, kussens en kleurrijke accessoires, allemaal gemaakt van materialen die normaal gesproken verbrand of gedowncycled worden naar isolatiemateriaal of vulling voor matrassen. Nooit eerder werd er zo veel goedkope kleding verkocht en gekocht als […] ... lees meer

ClearCircle lanceert duurzame schoonmaakmiddelenlijn met baanbrekend circulair verpakkingsconcept

Vandaag introduceert ClearCircle een afbreekbare schoonmaakmiddelenlijn in een ‘Bag in Box’, een innovatief verpakkingsconcept. Het nieuwe Nederlandse schoonmaakmiddelenmerk biedt als eerste in Europa een volledig circulair retourprogramma voor de professionele werkomgeving. De verpakkingen worden na gebruik opgehaald, optimaal hergebruikt en in eigen beheer verwerkt tot nieuwe ClearCircle producten zoals doseerapparatuur. Zorgeloos duurzaam schoonmaken Medewerkers van ClearCircle bezorgen de […] ... lees meer

Finale SDG Challenge Nederlandse universiteiten op 21 juni

Veertien teams van alle Nederlandse universiteiten werken samen met toonaangevende organisaties (o.a. ING, T-Mobile, Wavin, Centerparcs en Vitens) aan de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties, dit keer het thema  van de jaarlijkse ‘Universiteitsstrijd’. Tijdens de finale op 21 juni in het SDG-house in Amsterdam presenteren alle teams de innovatieve oplossingen voor een professionele jury. […] ... lees meer

Access to Seeds Index publishes the ‘2019 – Synthesis Report’

Since its establishment in 2012, the Access to Seeds Index has set out to increase transparency around the seed industry and encourage the industry to enhance its contribution to the 2030 sustainable development agenda. The index seeks primarily to identify leadership and good practices, providing an evidence base for the discussion on where and how […] ... lees meer

Unilever’s purpose-led brands outperform

Unilever announced yesterday that its purpose-led, Sustainable Living Brands are growing 69% faster than the rest of the business and delivering 75% of the company’s growth. The figures, which were revealed by Unilever CEO Alan Jope at the Deutsche Bank Global Consumer Conference in Paris, demonstrate that: In 2018, Unilever’s Sustainable Living Brands grew 69% […] ... lees meer

‘Roetz Bikes’ en ‘Excess Materials Exchange’ winnaars prijsvraag ‘Digitaal en Circulair’

Roetz Bikes en Excess Materials Exchange zijn de winnaars van de competitie ‘Digitaal en Circulair’ van de Metropoolregio Amsterdam. De competitie, begeleid door de Stad Amsterdam als aanbestedende dienst en voorbereid door de Amsterdam Economic Board, is uitgeschreven om circulaire initiatieven, die op dit moment nog in de kinderschoenen staan, te helpen hun innovaties verder […] ... lees meer

Vivera Foodgroup verder op plantaardige markt na verkoop vleesactiviteiten

Na de verkoop van vleesbedrijf Enkco gaat Vivera Foodgroup met de overgebleven bedrijfsonderdelen Vivera, Culifrost en Dutch Tofu Company een vleesloze toekomst in. De nieuwe groep richt zich volledig op de plantaardige markt. Door de verkoop van Enkco zal op grotere schaal geïnvesteerd worden in uitbreiding van de productiecapaciteit en de ontwikkeling van nieuwe producten. […] ... lees meer