Groene reclame

Gijs van Wulfen, grondlegger van de Voort Innovatiemethode: ‘Het meest duurzaam is natuurlijk om geen reclame te maken. Maar daar zit geen businessmodel in. Alhoewel? Zouden consumenten fabrikanten willen betalen om geen reclame meer te maken? Of is dat te ver “outside the box”? Ondertussen introduceert het groene reclamebureau nieuwe media zoals het afdrukken van logo’s in graan, in nat strandzand of met waterdruppels op ruiten. Leuke manieren om aandacht te trekken. Maar of ik als adverteerder het nu zo duurzaam vind een veld graan te vernielen door mijn logo erin af te drukken, is maar de vraag.’ ... lees meer

Limburgs papierbedrijf boekt succes met schoon toiletpapier

Maatschappelijk verantwoord ondernemen is mooi, maar is er ook een markt voor? Directeur Henk van Houtum (57) van de gelijknamige toiletpapierfabriek uit het Limburgse Swalmen is er altijd van overtuigd geweest. ‘Toen we begonnen met cradle-to-cradle zijn we toch een beetje in het diepe gesprongen. Een garantie op resultaat hadden we natuurlijk niet. Maar dat is innovatie.’ ... lees meer

Beantwoording Kamervragen arbeidsomstandigheden cacao- en hazelnootproductie

Antwoorden van de staatssecretaris van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie en de minister van Buitenlandse Zaken, mede namens de minister van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW), op de vragen van de leden Voordewind (ChristenUnie), Dikkers (PvdA), Ouwehand (PvdD), Van Tongeren (GroenLinks), Gesthuizen (SP) en Dijkgraaf (SGP) over kinderarbeid en onderbetaling van volwassenen bij de cacao- en hazelnootproductie. ... lees meer

Duurzaamheidskompas voor technologische industrie gelanceerd

Energiebesparing is al een groot item in de technologische industrie, maar ook duurzaamheid is een actueel onderwerp. FME-voorzitter Jan Kamminga heeft daarom afgelopen donderdag in Utrecht het eerste exemplaar van het FME Duurzaamheidskompas in ontvangst genomen. De overhandiging markeerde het einde van een intensief project van tien maanden. In die periode onderzochten 25 bedrijven, voornamelijk uit de achterban van de Vereniging FME-CWM, hoe zij duurzaamheid in alle geledingen van hun bedrijfsvoering kunnen doorvoeren. ... lees meer

Kosten en imago belangrijkste reden tot duurzaamheid

Kosten en imago zijn voor veel organisaties de belangrijkste reden om aan duurzaamheidsbeleid te doen. Dit is een van de conclusies uit de duurzaamheidsscan uitgevoerd door organisatieadviesbureau Twynstra Gudde. Deze scan werd gehouden onder 75 kantoorhoudende organisaties – met medewerkersaantallen variërend van 250 tot enkele duizenden. ... lees meer