Ook dit jaar hebben tientallen bedrijven uit de regio zich ingeschreven om kans te maken op de MVO Award 2013. De MVO Award is in het leven geroepen om het bedrijfsleven te inspireren en te motiveren. De jury had de verantwoordelijke taak om drie bedrijven te nomineren en de uiteindelijk winnaar te kiezen.
De jury heeft Holland Food Service als winnaar gekozen omdat alle facetten van het maatschappelijk verantwoord ondernemen aanwezig zijn, van sociaal tot en met energiebesparing. Het MVO zit niet alleen in de genen van het bedrijf maar ook in de bedrijfsvoering. De jury vond een integrale aanpak bij het oplossen van problemen belangrijk.
Holland Food Service eindigde vorig jaar bij de top drie van genomineerde organisaties. Maar volgens Jeroen Kamerbeek waren toen intern nog een aantal zaken voor verbetering vatbaar die nu volledig geïntegreerd zijn in de bedrijfsvoering. Dit jaar heeft het bedrijf zich dan ook zelf aangemeld!
Erwin Duits opende als voorzitter van Stichting De Maatschappelijke Meerwaarde de feestelijke avond. Juryvoorzitter Thed Maas reikte de Award uit. Hoofdsponsor Rabobank Rijk van Nijmegen maakte de feestelijke uitreiking mogelijk. Spreker deze avond was klimmer Wilco van Rooijen, die in een boeiende presentatie vertelde wat voor hem “People” betekent voor het bereiken van doelen, over wat de “Planet” voor hem betekent en wat “Profit” betekent als het gaat om doorzetten in moeilijke tijden tijdens zijn expedities naar de K2 en Mount Everest. Geheel in stijl werd de werd de avond muzikaal opgeluisterd door Colourful City.
Stichting De Maatschappelijke MeerWaarde heeft als doel om bedrijfsleven en maatschappelijke organisaties in de regio dichter bij elkaar te brengen en te helpen samenwerken. Vragen van maatschappelijke organisaties om kennis, kunde of middelen worden gekoppeld aan wat bedrijven bereid zijn weg te geven van hun product of dienst.