Columns / interviews

Heleen Klinkert Vadalkar: “Nieuw Groen verbindt bedrijven voor lokale...

De start up Nieuw Groen lanceerde op 27 november haar innovatieve concept, gericht op klimaatbewuste ...

Marcel van Wing (The Flower Farm): “De Universiteit van...

Van een gerespecteerde universiteit mag je verwachten dat een onderwerp wetenschappelijk wordt benade...

Peter Bakker (WBCSD): “From climate targets to holistic solutions...

Today is 12 December 2020 – the fifth anniversary of the Paris Agreement. We have come a long way s...

Jurrian Veldhuizen (Foundation Max van der Stoel): “De SDG-toets:...

Het goed uitvoeren van de SDG-toets bij nieuw Nederlands beleid en regelgeving is erg simpel en kan e...

Wouter van Dieren: “Stop de Milieudefensie versus Shell rechtszaak!”

Als oprichter en eerste voorzitter van Milieudefensie teken ik bezwaar aan tegen de rechtszaak die Mi...

Roland Wijnen: “Van lineair naar circulair: Business Model Shift...

Nooit eerder heeft de zakenwereld zoveel radicale veranderingen meegemaakt. Veranderingen in technolo...

Akky de Kort (Hivos): “5 lessen over de bestrijding...

Stop kinderarbeid in de kledingindustrie. Zes bedrijven uit het Convenant Duurzame Kleding en Textiel...

Evelien Copraij (Thuiswinkel.org): “Drie manieren om circulair te verpakken”

In de e-commercesector zien we allerlei initiatieven op het gebied van circulaire verpakkingen. Zijn ...

Henk Hofstede (ABN AMRO): “Van Black Friday naar duurzame...

Covid-19 heeft de retailsector voor grote uitdagingen gesteld, al maken de uitgesmeerde ‘Black Frid...

Sandra Pellegrom (SDG Coördinator Nederland): “Integriteit en SDG’s: een...

Afgelopen week was het ‘de Week van de Integriteit’. Tijdens deze week stonden we stil bi...

Luuk Ros (NIMA): “Waarom jonge marketeers beter zijn in...

De NIMA Wereldmarketeers zijn op zoek naar bedrijven en jonge teams om deel te nemen aan de Marketing...

Ellen de Lange (Thuiswinkel.org): “Vijf vuistregels om te voldoen...

Keurmerken, logo’s en duurzaamheidsinformatie op producten kunnen consumenten helpen om goede keuze...