Columns / interviews

Kimberly Bittler (PRé Sustainability): “Data innovation will drive transformation...

To transition the world to a sustainable future, it is essential to quantify the impacts of products,...

Edith Kroese (Grant Thornton): Europese wetgeving wordt ‘game changer’

CSRD, ESRS 1 en 2, CSDDD, bent u de weg al kwijt? Als onderdeel van de Europese Green Deal heeft de E...

Nisrene Haddad (Manutan): ‘Natuurlijk Kapitaal: het behoud ervan en...

Vandaag, op 5 juni, vieren we Wereldmilieudag. Het is een dag waarop mensen over de hele wereld stils...

Taco Olthoff (Bridgestone Mobility Solutions): ‘Overstap naar elektrisch rijden...

De aangescherpte regels op het gebied van duurzaamheid en milieu hebben verstrekkende gevolgen voor E...

Johannes Alderse Baas (MTRL Bike): ‘De eerste echte circulaire...

Ontdek de ongemakkelijke waarheid van de fietsindustrie. In deze aflevering van De Duurzame Podcast i...

Aanbieder relatiegeschenken BGifts nu zelf ook een B Corp

Onlangs stonden de oprichters van BGifts, Jonas van West en Floris Zevenbergen, opnieuw met hun eigen...

Kirsten Kossen (ASN Bank): “Na strengere regels onveilige producten...

Het is heel goed dat consumenten voortaan beter worden beter beschermd tegen onveilige producten van ...

Wico van Dam (Floréac): “Retailers vragen steeds vaker om...

Grote retailers voeren de druk op handelspartijen op om méér inzicht te geven over de herkomst van ...

Marileen Kan (Been Management Consulting): ‘De magie van samenwerken...

Magisch, dat was de B for Good Leaders’ Summit. Een bijeenkomst met 1,100 CEOs, ondernemers en ande...

Diane Zandee (Nyenrode BU): ‘Circulaire economie: Waarom huidige boekhoudkundige...

Onderzoekster Diane Zandee, die gisteren, 26 mei, aan Nyenrode Business Universiteit promoveerde, wil...

Judith Kuijt (Issuemakers): ‘Publiek vindt Shell voorloper in MVO;...

Shell, Tony’s Chocolonely en Ikea voorop in maatschappelijk verantwoord ondernemen’,  kopte Adf...

Piet Sprengers (ASN Bank): ‘Duurzame bedrijven bestaan (nog) niet’

Patagonia, het duurzame kledingmerk, ziet zichzelf niet als een duurzaam bedrijf zo communiceerden zi...