Heineken wijst op gevaren van bier

Heineken zet een nieuwe stap op het pad van maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het bedrijf zendt sinds deze week reclamefilmpjes uit waarin wordt gewaarschuwd tegen de gevaren van alcohol. Heineken gaat met het initiatief ‘Enjoy Heineken Responsibly’ verder dan de regels voorschrijven. ... lees meer

AIR FRANCE KLM Group’s Annual Sustainability Report: A Profitable Growth Strategy which Seeks to Improve Environmental Protection and Social and Economic Values

The AIR FRANCE KLM Group, the world’s leading airline group by turnover, seeks to present a comprehensive picture of its corporate responsibilities in terms of its policy, what it has accomplished, the difficulties it has encountered and its long-term objectives. The Group’s recently published second annual sustainability report @ sets out all these aspects. ... lees meer

Belegger denkt wel aan lange termijn

Onterecht hangt over het publieke debat over aandeelhoudersactivisme of -engagement een deken van wantrouwen. Aandeelhoudersactivisme wordt vaak geassocieerd met het kortetermijndenken van eigenaren en met puur winstbejag. Maar het tegendeel is het geval. Een geëngageerde houding van aandeelhouders is een prima middel om het denken over de lange termijn te stimuleren in de Nederlandse bestuurskamers. En het gebeurt ook, want Nederlandse institutionele beleggers spreken in toenemende mate ondernemingen aan op hun prestaties voor duurzaam ondernemen. Het gaat daarbij om niet-financiële zaken als milieudoelstellingen, klimaat of armoedebestrijding. ... lees meer

Belang maatschappelijk rendement neemt toe

Maatschappelijk verantwoord ondernemen ( mvo ) zit flink in de lift. Steeds meer bedrijven nemen vergaande stappen en gaan van een defensieve strategie over naar een offensieve en innovatieve manier van maatschappelijk ondernemen. De aantrekkende conjunctuur is een extra stimulans. Klimaat, keten, consumentenvoorlichting en prestatiebeloning zijn de belangrijkste thema’s voor de toekomst. ... lees meer

Campina belooft groenere melk

Campina komt in samenwerking met het Wereld Natuurfonds, Solidaridad en Stichting Natuur en Milieu met een nieuw duurzaamheidsbeleid en nieuw zuivelconcept: Nederlandse melk, weidegang, duurzame soja en evenwichtiger vetzuursamenstelling. Vandaag doet zij deze belofte aan consumenten in een paginagrote advertentie in De Telegraaf. ... lees meer

Openheid van zaken – zeven ondernemingen over communicatie met publiek

In een nieuwe publicatie van VNO-NCW (“Openheid van zaken”) leggen zeven ondernemingen uit hoe zij de contacten met hun omgeving onderhouden. De geportretteerde ondernemingen en bedrijfsactiviteiten lopen ver uiteen: van een groot chemieconcern tot een uitzendbureau en van kernopslag tot zandwinning. Het boekje biedt tal van aansprekende en alledaagse voorbeelden die laten zien wat verantwoord ondernemen allemaal kan inhouden, maar vooral hoe bedrijven daarover communiceren. ... lees meer