Columns / interviews

Bart Brüggenwirth: ‘De vijf MVO-marketing trends voor 2018’

Duurzaamheid is voor veel bedrijven een wezenlijk onderdeel van de strategie en bedrijfsvoering. Nu d...

Column: ‘Textielconvenant effectiever door samenwerking’

Het is cruciaal dat textielfabrieken in productielanden weten waar de Nederlandse kledingmerken naar ...

Column Paul van Ruiten: ‘Vier redenen om de impact...

Een circulaire economie is een economisch systeem dat herbruikbaarheid van producten en grondstoffen ...

Column Anne-Marie Mineur (SP) over de EU ‘Working Group...

De Europese Unie loopt niet voorop bij maatschappelijk verantwoord ondernemen. Het Europese Parlement...

Bert van Son (CEO van MUD Jeans): ‘Circulaire economie:...

De polen smelten, het koraal verbleekt, de oceanen worden langzaam blauw van de indigo verfstof en to...

Column: ‘Strategieën voor de circulaire economie’

Denken over strategie in relatie tot organisaties is allesbehalve nieuw. Ook binnen de circulaire eco...

Column: ‘Gendergelijkheid op de werkvloer en in productieketens: just...

De boodschap is onderhand wel bekend: investeren in de positie van vrouwen op de arbeidsmarkt is goed...

Column Hugo von Meijenfeldt: ‘SDG’s: Waarom u Fikkie niet...

Wordt het u ook allemaal wat veel? Terwijl u als ondernemer heel druk bent de bedrijfsvoering elke ma...

Column Rob Idink (HP Nederland): ‘Circulair en sociaal gaan...

Bij HP is duurzaamheidsdenken verankerd in de bedrijfsvoering. Wij hebben dat vertaald in concrete st...

Column Karen Bouwsma: ‘Een impressie van het VN forum...

Deze week ben ik in Geneve bij het UN-forum over bedrijfsleven en mensenrechten. Het internationaal p...

Column Maria van der Heijden: ‘MVO Nederland en De...

Het gonst al een tijdje en vanaf 1 januari 2018 is het officieel: MVO Nederland en de Groene Zaak gaa...

Column Jenny van Doorn: ‘MVO maakt klanten loyaler –...

Maatschappelijk verantwoord ondernemen kost geld, maar levert het ook iets op? Uit ons recente onderz...