Gisteren tijdens het RetailTrends Event nam Linda Keijzer, CEO Xenos,  de aanwezige retailers mee in de avontuurlijke reis van Xenos: samen gezellig anders richting natuur positief. Xenos biedt transparantie aan haar klanten door de Nature Impact Rating van GSES te gebruiken bij al haar producten om te laten zien hoe duurzaam een product is. Tijdens het congres is iedereen uitgenodigd om mee te reizen. Om zo samen voor alle klanten een grotere impact te maken. Door het transparant communiceren met de Nature Impact Rating van GSES.

Tijdens de presentatie kwamen ook klanten in beeld. Deze , en gaven duidelijk aan dat ze zouden willen dat alle retailers hen helpen in het maken van duurzame keuzes. Ook uit kwantitatief klantonderzoek kwam naar voren dat ruim 65% de duurzaamheid van producten wil kennen en dat zij geholpen willen worden om duurzaam te shoppen.

Xenos is hiervoor een samenwerking aangegaan met het Global Sustainable Enterprise System (GSES System) en maakt gebruik van de Nature Impact Rating. In de webshop van Xenos is nu per product de impact op mens, milieu en maatschappij geïllustreerd met behulp van groene blaadjes. Hoe meer groene blaadjes, hoe duurzamer de impact van het product. Linda Keijzer, CEO Xenos: “We zijn de eerste retailer in Nederland die van het assortiment de impact toont op de natuur. Met behulp van de Nature Impact Rating van GSES zijn we in staat om transparant te zijn over nagenoeg alle producten.

Maar alleen gaan we de impact niet maken die nodig is, we moeten het vooral samen doen, met al onze partners en ook met alle retailers. De Nature Impact Rating is van iedereen. Daarom vraagt Xenos, samen met GSES, alle retailers om samen mee op reis te gaan en samen impact te gaan maken voor de Nederlandse klanten. Op 15 September nemen Xenos en GSES je mee hoe transparant te communiceren naar je klant. Als je mee wilt doen, meldt je dan aan voor de sessie in onze Pop Up Store op 15 september! We nemen je graag mee op onze gezamelijke reis. Laten we samen meer transparantie in duurzaamheid van producten brengen voor de Nederlandse consument.

GSES

De Nature Impact Rating is gebaseerd op de score van het Global Sustainable Enterprise Systeem (GSES). GSES is een Nederlandse organisatie die een universele taal biedt op het gebied van duurzaamheid. Het is actief in meer dan 110 landen en heeft inmiddels 70.000 actieve gebruikers. Kelly Ruigrok, CEO GSES: “Ons platform meet, verifieert en beoordeelt duurzaamheidsprestaties van producten en organisaties. Dit doen we door meer dan 560 duurzaamheidsnormen te vertalen in een universele score en standaard, waardoor gemeenschappelijk begrip ontstaat. We zijn enorm trots op de samenwerking met Xenos, die als eerste retailer de consument heel transparant informeert over de duurzaamheid van haar producten.”