Nepluvi presenteert actieprogramma verantwoord ondernemen

Op maandag 19 november is op de bijeenkomst ter gelegenheid van het 30-jarig jubileum van de Vereniging van de Nederlandse Pluimveeverwerkende Industrie (Nepluvi) het Actieprogramma verantwoord ondernemen in de pluimveevleesketen gepresenteerd. De Nederlandse pluimveevleessector wil ten aanzien van voedselveiligheid, maatschappelijke eisen en innovatie een koppositie in Europa innemen. ... lees meer

Nederlandse winkeliers erkennen belang MVO

Nederlandse winkeliers besteden steeds meer aandacht aan maatschappelijk verantwoord ondernemen. Een groot aantal winkelbedrijven verenigden zich in de Business Social Compliance Initiative (BSCI). De Raad Nederlandse Detailhandel roept nu de politiek op om Nederlandse winkeliers, die in Europa samen met collega’s de kar trekken, volmondig te steunen. ... lees meer

Promotie-industrie riskeert speelgoedechec

Grote bedrijven hebben hun mond vaak vol over duurzaam ondernemen, maar in de praktijk weigeren ze er extra geld voor uit te trekken. Dit zegt Hans Poulis, vicevoorzitter van het Platform for Promotional Products, de branchevereniging voor leveranciers van promotiemateriaal. ... lees meer

SOMO: Inkoopmacht Nederlandse supermarkten leidt tot uitbuiting

Wie betaalt de prijs voor de goedkope producten in onze boodschappenmandjes? Vandaag protesteren groepen in de VS, Mexico, de UK en andere Europese landen tegen de gevolgen van de toenemende wereldwijde macht van grote supermarktenketens als Wal-Mart (VS), Carrefour (Fr.), Tesco (UK) en Metro (D). In Nederland spreken actiegroepen de NMa en Europarlementariërs aan zich sterk te maken voor onderzoek naar en regelgeving voor inkoopmacht en mededinging. ... lees meer