Consumenten hebben met de keuze van hun voedsel niet alleen invloed op hun eigen gezondheid, maar ook op milieu, klimaat en derde wereld. De overheid moet daarom voeding stimuleren die gezondheid combineert met duurzaamheid. Dat stelt de onafhankelijke Stuurgroep Technology Assessment in het advies ‘Voedselkwaliteit, waarden voor je geld’.
...
lees meer
SNS REAAL heeft vandaag haar rapportage over verantwoord ondernemen gepubliceerd op www.snsreaal.nl . Het thema van het verslag is “Focus op verantwoorde groei”(1). Het is voor het eerst dat SNS REAAL volledig digitaal publiceert. SNS REAAL wil hiermee een bijdrage leveren aan het terugdringen van het papierverbruik.
...
lees meer
Het duurzaamheidslabel Green Key biedt recreatieondernemers in Nederland veel kansen. Ruim 180 bedrijven kunnen dit onderschrijven. Ze krijgen of behouden ook in 2008 dit keurmerk voor milieuvriendelijk ondernemen. Ook de politiek staat achter Green Key. Op donderdag 17 april overhandigt de Gedeputeerde voor Toerisme & Milieu van de provincie Gelderland, mevrouw drs. A.E.H. van der Kolk Green Key certificaten 2008.
...
lees meer
Binnen de internationale commissie voor milieumanagement (ISO/TC 207) zijn enkele voorstellen gedaan voor het ontwikkelen van nieuwe normen op dit gebied.
...
lees meer
McDonald’s Europa is vandaag beloond met een Good Egg Award van Compassion in World Farming (CIWF), een internationale organisatie die zich inzet voor het welzijn van boerderijdieren. De prijs is toegekend als blijk van waardering voor het stoppen met de verkoop of het verwerken van eieren uit een kooihuisvestingsysteem. Eind 2010 gebruiken alle McDonald’s restaurants in 21 EU-landen scharreleieren en vrije-uitloopeieren in plaats van eieren van legbatterijkippen. McDonald’s Nederland zal dit eind 2008 al gerealiseerd hebben.
...
lees meer
BT today announced it will provide Ã??500,000 to support and train Brazilian adolescents on how to use a range of communication tools to influence decisions and to improve the quality of their schools and communities through its global development partnership with UNICEF.
This partnership – part of BT’s Better World campaign – is a three-year agreement to invest a total of Ã??1.5 million into bringing education, technology and communications skills to children from poor socio-economic backgrounds in South Africa, Brazil and China.
...
lees meer
SP, GroenLinks en PvdA willen een voorkeursbehandeling voor sociale bedrijven en sociale voorwaarden in alle overheidscontracten. Hiermee zetten de drie partijen eindelijk een echt programma voor maatschappelijk verantwoord ondernemen in Amsterdam op de kaart. De partijen, die samen een ruime meerderheid in de Amsterdamse raad vormen, hebben een ambitieus pakket maatregelen gepresenteerd in het initiatiefvoorstel ‘Een goede zaak’.
...
lees meer
Sinds dinsdag is het mogelijk om een ‘milieuvriendelijke’ internetzoekmachine te gebruiken. Het Australische bedrijf Ecocho lanceerde in veertien landen een zoekmachine, waaronder Nederland.
...
lees meer
Onderstaand treft u de antwoorden aan op vragen die tijdens het Algemeen Overleg van 8 april jl. met de Kamercommissie voor Buitenlandse Zaken over mensenrechten onbeantwoord zijn gebleven. Hiermee doe ik gestand aan de toezegging gedaan tijdens genoemd Algemeen Overleg.
...
lees meer
Vier bedrijven dingen op 22 april a.s. mee naar de Friese Duurzaamheidsprijs 2007. De genomineerden zijn Boersma recreatie uit Witmarsum, Hartman BV uit Sexbierum, Hoekstra Suwâld BV en De Vries Trappen BV uit Heerenveen. Tijdens de Verkiezing Friese Onderneming van het jaar maakt gedeputeerde Piet Adema bekend wie de duurzaamheidsprijs wint. De uitreiking vindt plaats op vliegbasis Leeuwarden.
...
lees meer
Dankzij een model van wetenschappers uit Wageningen helpen Keniaanse theeboeren elkaar met de overstap naar de productie van duurzame thee. Hierdoor slagen ook kleine theeboeren er nu in om duurzame thee aan Unilever te slijten.
...
lees meer
Maatschappelijk verantwoord en betrokken ondernemen is al lang geen nieuwe opvatting meer. Duurzaamheid is zelfs mainstream geworden, aldus Lotte Enting RM, senior manager communicatie en marketing bij Fortis Foundation Nederland. Juist daarom vindt zij dat er volop ruimte is voor marketeers om met duurzaamheid aan de slag te gaan. Een gesprek over de zoektocht naar duurzame marketinginnovaties die passen bij elk bedrijf.
...
lees meer