Columns / interviews

Interview Tom Blankendaal (BAM): ‘Duurzame impact maken als businesscase’

Steeds meer bedrijven willen naast economisch rendement ook maatschappelijk impact maken. Ook Koninkl...

Column Katinka van Cranenburgh: ‘Maatschappelijk Minder Onverantwoord Ondernemen’

Altijd interessant wanneer een tabaksbedrijf een rapport uitgeeft over haar maatschappelijk verantwoo...

Interview Maarten Neelis: ‘Rijkswaterstaat internationaal voorbeeld klimaatneutraal en circulair...

Tijdens de klimaattop in Polen (3-14 december 2018) deelden organisaties hun kennis op het gebied van...

Michel Schuurman (MVO Nederland): ‘Verwar klimaatbeleid niet met inkomensbeleid’

De deadline voor het concept Klimaatakkoord nadert snel. Er ligt veel op tafel, er is (veel) overeens...

Interview Marianne van Keep, directeur duurzaamheid van Verstegen Spices...

Het tweede artikel in de BEGIN-serie van duurzame bedrijfsportretten beschrijft hoe Verstegen Spices ...

Joost Becker (Dirkzwager): ‘Reclame maken voor duurzame producten. Wat...

Het begrip ‘duurzaam’ heeft geen vastomlijnde betekenis, aldus een recente uitspraak van ...

Column Astrid van Ballegoy: ‘Onrust in de wereld en...

Dinsdagmiddag 4 december had ik het genoegen aanwezig te zijn bij de Machevo Connect-jaarvergadering ...

Jan Jonker en Niels Faber: ‘Koers zetten naar een...

De klimaatopgave, energietransitie en de circulaire economie vormen de opmaat naar een grootschalige ...

Coca-Cola: Samenwerken essentieel bij verduurzamen verpakkingsketen

Voor grote merken is het belangrijk een duidelijke duurzaamheidsagenda te hebben; zij kunnen namelijk...

Column Charles Vinke (Algemeen directeur Asito): ‘Haags groentje’

“We zoeken een ‘groentje’ die ons wil vertegenwoordigen in Den Haag in een reuze-officieel ...

Column Hugo von Meijenfeldt: Wat doen bedrijven met de...

“Waar zijn de bedrijven?”, hoor je wel eens op SDG-evenementen. “Ga net als Mohammed naar de be...

Column Katinka van Cranenburgh: ‘Geld verdienen zonder de maatschappij...

Jarenlang heb ik mij verzet tegen het aandeelhoudersmodel. Bedrijven richtten zich te veel naar de we...