20% van alle vleesproductie wereldwijd wordt gegeten door onze hond en kat. Zo eet een beagle in heel zijn leven ongeveer 500 kippen en heeft het voeden van een hond per jaar dezelfde milieu impact als een autorit van Groningen naar Marokko! Hoog tijd om daar verandering in te brengen vonden vader en dochter Erik en Fia Luijerink. Door kilo’s vlees in te wisselen door evenwichtige plantaardige voeding willen ze met PAWR laten zien dat het beter kan, voor onze hond én de wereld om ons heen. Om meer impact te maken is het bedrijf een crowdfunding gestart via het crowdfund platform CrowdAboutNow.

Plantaardige voeding

Ondanks dat plantaardige voeding voor velen nog nieuw is, heeft Erik als dierenarts al 15 jaar ervaring met plantaardige voeding. ‘’Ik heb plantaardige hondenvoeding altijd al als wondermiddel gezien, veel honden zijn namelijk allergisch voor kip en rund’’ vertelt Erik. Hierdoor heb ik al veel honden beter kunnen maken met mijn plantaardige voeding, maar nu het ook essentieel is voor onze planeet en de volgende generaties ben ik trots dat we met PAWR het verschil kunnen maken. De kennis die Erik de afgelopen jaren heeft opgedaan zijn nu vertaald in hun complete hondenvoedingen van PAWR.

De plantaardige markt

Het plantaardige schap in de supermarkt groeit ieder jaar fors, het is beter voor onze gezondheid, de planeet en alle dieren die erop leven. In de diervoeding zijn er nog weinig bedrijven die hier volledig voor gaan wat PAWR veel kansen biedt. Veel bedrijven stappen in het alternatief op basis van insecten. PAWR gelooft door de band die we hebben met onze hond dat we hem liever hetzelfde geven als wat we zelf eten. Daarom zijn de voedingen van PAWR rijkelijk gevuld met gedroogde superfoods als wortel, quinoa en erwt. ‘’Deze nieuwe vorm van hondenvoer is niet alleen gezonder maar laat ook zien dat we kijken naar wat de consument wil om zo de transitie te versnellen.’’ vertelt Fia die vanuit haar opleiding in de Food het brein is achter het bedrijf PAWR.

Als vader en dochter, maar vooral grote hondenliefhebbers zetten ze alles op alles om iedereen de voordelen van plantaardige voeding te laten ervaren. Met een vliegende start, ondanks dat PAWR nog maar net live is weten ze met hun toekomstgerichte concept al een plekje bij toonaangevende winkels in Nederland te bemachtigen. Maar ook internationaal zijn ze al hard aan de weg aan het timmeren met landen in Azië en onze buurlanden. Om deze impact te vergroten zijn ze een Crowdfunding gestart waarbij ze al 30.000 euro hebben opgehaald, het doel is om 50.000 euro op te halen. Fia: “We staan aan het begin van een plantaardige hondenvoeding revolutie, en een revolutie start je niet alleen. We zouden het te gek vinden om PAWR op de markt te krijgen samen met een groep pioniers die achter onze missie staan.” Geïnteresseerden kunnen tot 22 juni meedoen door te investeren of de producten van PAWR te kopen in de voorverkoop www.crowdaboutnow.nl/pawr