Greenpeace dient klacht in bij Reclame Code Commissie over Nuon reclame

Greenpeace heeft een klacht ingediend bij de Reclame Code Commissie tegen de nieuwste reclamecampagne van energiebedrijf Nuon. In televisie- en radiospotjes, op de website en in dagbladadvertenties suggereert Nuon dat het serieus werk maakt van het verminderen van CO2-uitstoot. Maar Nuon gaat juist een nieuwe vuile kolencentrale bouwen en zorgt daarmee voor méér uitstoot van CO2. ... lees meer

ING Advances Dialogue about CSR During Symposium in Atlanta

ING Advances Dialogue about Corporate Social Responsibility During ING, a global financial services leader, is hosting the ING Corporate Citizenship Symposium August 28-29 at the InterContinental Hotel in Atlanta. The symposium will create a stimulating environment for senior leaders at ING and employees from around the globe to come together to discuss the impact of philanthropy on business, strategies to promote corporate citizenship and diversity plus generate an opportunity to explore best practices and challenges. ... lees meer

TNT lanceert uitgebreid programma om CO2-uitstoot te verminderen

Amsterdam, tijdens een persdiner gisteren in Londen heeft Peter Bakker, voorzitter Raad van Bestuur van TNT, de TNT-strategie gelanceerd om de transparantie ten aanzien van de CO2-emissies van het bedrijf te verbeteren, de CO2-uitstoot van de operationele activiteiten drastisch te reduceren en de 159.000 TNT-medewerkers te stimuleren dit ook te doen in hun privéleven. Dit programma heeft de naam “Planet Me”. ... lees meer

Green Media List Launches as Tool for Green and Sustainable Companies

The rapid acceptance of Green products by mainstream consumers has created an unprecedented flood of companies competing to get their “Green” message heard by a growing number of journalists. From biofuels to organic baby food, media outlets are being tasked with explaining and exploring the significance of a variety of subjects related to this movement, all while separating legitimate Green companies and products from “Greenwashing” imposters. ... lees meer

Nieuwe lamp van NAM en Philips helpt trekvogels veilig de Noordzee over

De Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) en Philips hebben een nieuw type verlichting ontwikkeld. De lampen stralen een beperkt deel van het kleurenspectrum uit. Dankzij de unieke kleur worden vogels tijdens de vogeltrek over de Noordzee minder afgeleid door de verlichting van offshore platforms. Een eerste platform van de NAM – L15 in het Nederlandse deel van de Noordzee – is als pilotproject uitgerust met de nieuwe verlichting. De eerste resultaten zijn zeer positief. ... lees meer

Met maatschappelijke paragraaf ondernemen

Ondernemers in het midden- en kleinbedrijf praten maar weinig over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), zo blijkt uit het recent verschenen onderzoeksrapport ‘Maatschappelijk verantwoord ondernemen in het grote MKB’ van het Economisch Instituut voor het Midden- en kleinbedrijf EIM. Maar het rapport stelt ook dat de betrokken ondernemers veel aan MVO doen. ... lees meer

Creatievelingen moeten groen hip zien te maken

Een creatief en groen idee is een half miljoen euro waard. De Nationale Postcode Loterij en de organisatie van het Amsterdamse crossmedia event Picnic hebben een wedstrijd uitgeschreven voor de ontwikkeling van een energievriendelijk product of dienst: de Picnic Green Challenge. De hoop van de twee organisaties is gevestigd op innovatieve, creatieve ondernemers. ... lees meer

Verantwoord ondernemen in mkb

Enno Masurel breekt een lans voor ondernemen met een maatschappelijke paragraaf (Optiek, 20 augustus). Het artikel behelst dat de mkb-ondernemer vrijwillig in het jaarverslag uitlegt wat hij doet aan maatschappelijk verantwoord ondernemen ( mvo ). Dat is deels waar het naar toe moet, maar deels ook niet. ... lees meer

Vodafone Foundation maakt winnaars bekend World of Difference 2007

Vandaag maakt de Vodafone Netherlands Foundation de winnaars bekend van de World of Difference Prijs 2007. Het zeer succesvolle project dat bevlogen mensen de kans biedt een jaar lang te werken voor hun favoriete goede doel, gaat hiermee zijn derde jaar in. De vijf winnaars starten 1 november a.s. met projecten in Nederland en ver daarbuiten. ... lees meer