Gouden Appel voor Anova Seafood

De directeuren Henk Rosman en Rob van Mierlo van de Kamer van Koophandel Brabant en het Centrum voor internationale samenwerking COS Brabant reiken op vrijdag 12 maart om 10.00 uur de eerste ‘Gouden Appel’ uit. De Gouden Appel is een aanmoedigingsprijs voor bedrijven die zich inzetten voor duurzaam ondernemerschap. Het eerste bedrijf dat in de prijzen valt is Anova Seafood in Den Bosch. De uitreiking van de Gouden Appel is ook de aftrap van de samenwerking tussen de KvK en COS Brabant. ... lees meer

Coca-Cola maakt dankzij slim ontwerp haar verpakkingen lichter en duurzamer

Coca-Cola zal de komende maanden met een aantal innovaties op haar verpakkingen komen waarmee de verpakkingen lichter en duurzamer worden. Zo zal de populaire halve liter PET-fles van Coca-Cola, Sprite en Fanta in een aantal Europese landen waaronder Nederland dankzij slim ontwerp 17% lichter worden. Met de strategie gericht op innovatie en duurzaamheid heeft Coca-Cola de beschikking over technieken die haar blijvend in staat stellen de verpakkingen lichter te maken, zonder concessies te doen aan kwaliteit ... lees meer

Survey duurzaam inkopen eisen van overheden

2010 wordt het jaar van Duurzaam inkopen. Overheden hebben zich ten doel gesteld om vanaf 1 januari dit jaar bij een aanzienlijk deel van hun aanbestedingen duurzaamheidscriteria te gebruiken. Duurzaam wil zeggen dat er milieu – of sociale aspecten gevraagd worden, naast bijvoorbeeld prijs en kwaliteit. ... lees meer

Nieuw boek verschenen: De Innovatiemotor: Het versnellen van baanbrekende innovaties

Er is een nieuw boek verschenen: Nieuw boek verschenen:”De Innovatiemotor: Het versnellen van baanbrekende innovaties”. Dit boek is het resultaat van vele jaren wetenschappelijk onderzoek en behandelt de vraag waarom baanbrekende innovaties zo moeizaam doorbreken. Tevens wordt een wetenschappelijke theorie gepresenteerd die ingezet kan worden om baanbrekende innovatieprocessen te versnellen. Het boek sluit af met concrete aanbevelingen voor mensen die baanbrekende innovatieprocessen willen versnellen. ... lees meer

Vliegende start duurzaam modelabel valt tegen

Ze begonnen net voor de crisis met een biologisch en sociaal verantwoord kledingmerk voor een redelijke prijs. Ze spraken in deze krant de verwachting uit in 2009 een omzet te halen van euro 3 mln. Maar dat is de eigenaren van Mud Jeans bij lange na niet gelukt. Tim van Looijen (43) en Benno Oostinjen (49) wisten nog geen euro 2 mln bij elkaar te sprokkelen. Ze boekten een kleine winst. ... lees meer

Is de economische crisis van invloed op duurzaam ondernemen?

Bedrijven kijken in de huidige tijd van economische crisis extra kritisch naar hun activiteiten en uitgaven. Maar is dit ook van invloed op hun activiteiten op het gebied van duurzaam ondernemen? Een boeiende vraag die interessante reacties opleverde op de [url]http://www.linkedin.com/groups?gid=1237417[link]Linkedin Group MVO[/url] deze maand. ... lees meer

Uitdaging voor 2050: Doubling food production while halving the footprint

tiende duurzaamheidsverslag van de onderneming. Het markeert een decennium van verslaglegging over duurzaamheid in de diervoedingssector, waarin Nutreco een pioniersfunctie vervulde. Tegelijkertijd heeft Nutreco het boekje ‘Feeding the Future’ gepubliceerd over het vraagstuk hoe in 2050 negen miljard mensen duurzaam te voeden. In 2009 heeft Nutreco de strategische keuze gemaakt om duurzaamheid te integreren in haar dagelijkse bedrijfsvoering. Er is een duurzaamheidsbeleid ontwikkeld dat binnen Nutreco op alle niveaus structuur en richting geeft aan duurzaamheidsactiviteiten. Dit beleid wordt in 2010 geïmplementeerd. ... lees meer