Tony’s Factory B.V., het bedrijf achter het chocolademerk Tony’s Chocolonely dat een 100% slaafvrije cacao-industrie nastreeft, onderzoekt de mogelijkheden om de gang naar de Amsterdamse Beurs te maken. De onderneming heeft een team van adviseurs aangesteld om Tony’s Chocolonely te begeleiden naar de volgende fase waarin beoogd wordt om het verwezenlijken van de missie te versnellen.  

N.B. dit bericht is een PR-stunt heeft het bedrijf later bekend gemaakt. Er is geen sprake van een gang naar de effectenbeurs maar naar de Beurs van Berlage te maken. Daar opent het chocolademerk een winkel.

Wellicht niet geheel passend bij de duurzame missie van het bedrijf (redactie).

Het chocolademerk Tony’s Chocolonely werd 12 jaar geleden geïntroduceerd op de Nederlandse markt, en zag haar omzet sinds 2011 verdertigvoudigen. Inmiddels wordt Tony’s Chocolonely in 7 landen en in 16 smaken in het vaste assortiment verkocht. Henk Jan Beltman, Chief Chocolate Officer van Tony’s Chocolonely licht toe: “We zijn sinds de start van Tony’s Chocolonely succesvol met het veroveren van de consumentenharten met hoge kwaliteit chocolade waarmee we laten zien dat chocolade maken anders kan, door direct samen te werken met cacaoboeren. Daar zijn we trots op, maar het brengt ons nog niet dicht genoeg bij ons uiteindelijke doel; het slaafvrij maken van de cacao-industrie.”

Tony’s Chocolonely heeft met een groei van meer dan 50% per jaar een indrukwekkend track record opgebouwd als geloofwaardig merk met een groot potentieel. “Daarop willen wij nu kapitaliseren. Zonder ook maar één concessie te willen doen aan waar Tony’s Chocolonely voor staat, ben ik ervan overtuigd dat we de kapitaalmarkt kunnen gebruiken om de volgende stap te zetten op weg naar het realiseren van onze missie.”