Redefine Meat kondigt vandaag de samenwerking aan met de grootste supermarktketen van Nederland, Albert Heijn en online supermarkt Crisp om de nieuwe generatie vlees beschikbaar te te maken voor consumenten. Het innovatieve assortiment bestaat uit zes producten: Redefine Rundergehakt, Premium Burger, Lamskebab, Bratwurst, Pulled Pork en Pulled Beef. Dit is de eerste stap van Redefine Meat in het Nederlandse retaillandschap, waardoor consumenten in heel Nederland nu toegang hebben tot plantaardige vleesproducten van hoge kwaliteit die hiervoor alleen aan de foodservice sector werden aangeboden.

Het volledige portfolio van Redefine Meat is 100% plantaardig en bevat duurzaam ingekochte ingrediënten zonder GGO’s of cholesterol. Deze producten hebben dezelfde smaak, textuur en sappigheid als dierlijk vlees, zodat consumenten eenvoudig en zonder concessies hun dierlijke eiwitten kunnen vervangen door een plantaardig alternatief.

Sinds de lancering van het merk twee jaar geleden, wordt Redefine Meat nu aangeboden door bijna 750 restaurants in de Benelux en onderschreven door foodservice professionals, zoals chef-koks en slagers. Veel daarvan hadden voorheen nooit een plantaardige optie op hun menu staan.

Crisp zet zich sinds 2018 in voor een verandering van het traditionele voedselsysteem, door beter eten toegankelijk te maken voor meer mensen. De boodschappen-app richt zich op lokale en seizoensgebonden producten, die met de kortste route tussen boer en bord bij de klant thuis worden bezorgd. Crisp en Redefine Meat vinden elkaar in een gedeelde filosofie:

Marieke Keijsers, category manager bij Crisp, vertelt: “Met ons productaanbod willen we de wereld een stukje smaakvoller maken. En dat gaat niet alleen om de smaak, maar ook om de toekomstbestendigheid van wat er op ons bord ligt. Voor consumenten die de overstap naar een plantaardig(er) dieet willen maken, is Redefine Meat een geweldige uitkomst. Het is plantaardig vlees van hoog niveau, dat in ons digitale schap niet kan ontbreken.”

Ron Blaauw, een Michelin-sterrenchef die sinds 2021 Redefine Meat in zijn restaurants serveert, zegt: “Ik denk dat Redefine het meest dichtbij komt bij de ultieme smaakbeleving en ook mondbeleving van vlees dan welke andere partij die ooit.”

Rene van den Cruijsem, Country Director Benelux van Redefine Meat, zegt: “We waren op zoek naar retailpartners die niet alleen ons nieuw-vlees altijd en overal direct aan consumenten konden leveren, maar die ook onze visie over de toekomst deelden. Beide retailers moedigen hun klanten aan om bewuster en duurzamer te kopen en bieden tegelijkertijd heerlijke producten van hoge kwaliteit. Dit betekent dat we op één lijn zitten, zowel op als buiten het bord.

De grootste hindernis voor de acceptatie van plantaardig vlees is en blijft de kwaliteit en veelzijdigheid van het product. Gezien ons succes in foodservice geloven we dat we met onze fantastische mix van productkwaliteit en -variëteit het retailsegment op grote schaal zullen ontwrichten.”