Partnernieuws Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn. Consumenten kennen ons vooral door ons Thuiswinkel Waarborg Keurmerk. Het keurmerk, dat een webwinkel alleen kan krijgen na het doorlopen van onze certificering, staat voor veilig en betrouwbaar online kopen. Niet voor niets kent 93% van de consumenten ons logo en koopt 72% eerder bij een webwinkel met het keurmerk. Maar als belangenvereniging doen wij veel meer dan alleen het uitgeven van een keurmerk. Wij komen op voor de belangen van webwinkeliers op nationaal en internationaal niveau.

We helpen onze leden verder met gratis juridisch advies, onderzoeken, ons netwerk en door kennisuitwisseling via het door Thuiswinkel.org opgerichte ShoppingTomorrow-platform. Daarnaast helpen wij door het leveren van handige tools voor de bedrijfsvoering, het educatieplatform Thuiswinkel e-Academy, de succesvolle Thuiswinkel Waarborg Reviews en de Bewust Bezorgd-tool.

De Bewust Bezorgd-tool berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt op basis van verschillende variabelen waaronder het volume van de verzonden pakketten, het aantal kilometers dat ieder pakketje aflegt, het vervoersmiddel dat gebruikt wordt, de vulgraad van busjes en de afleveroptie. Hierdoor kun je als webwinkel gemakkelijk inzien aan welke knoppen je moet draaien om de uitstoot nog verder omlaag te brengen.

 

Website

www.thuiswinkel.org


Actueel nieuws

Margreeth Pape (Thuiswinkel.org): Hoe ziet circulariteit eruit binnen e-commerce?

Deze week is het de Nationale Recycleweek, een week waarin Nederland in het teken staat van het recyclen van oude apparaten en lampen. Bij Thuiswinkel.org stimuleren we recycling, maar kijken we ook verder. Zo zijn ...

Lees meer

Bewuster online bestelgedrag bij centrumbewoners

Consumenten zijn bereid om hun gedrag aan te passen voor een duurzamere levering van een online aankoop. Zo is 42% van de consumenten positief over langer wachten op een bestelling als dat duurzamer is. Slechts ...

Lees meer

Wehkamp winnaar Duurzaamheid Award bij de Shopping Awards 2020

Op 16 en 17 september jl. heeft de Stichting Shopping Awards de winnaars van de Shopping Awards 2020 bekendgemaakt. Greetz is de grote winnaar. De cadeauwinkel sleepte een Shopping Award in de categorie ‘Speelgoed en ...

Lees meer

Afhaalpunten alleen duurzamer als consument en webwinkel samenwerken

Afhaalpunten kunnen leiden tot een reductie van CO2-uitstoot in de bezorging van pakketten. Een belangrijke voorwaarde is dat meer consumenten gebruikmaken van afhaalpunten en dat de bereikbaarheid van de punten wordt vergroot. Dat blijkt uit ...

Lees meer

Ellen de Lange (Thuiswinkel.org): Onze duurzaamheidsresultaten in 2019

De e-commercesector zet stevig in op duurzaam online shoppen en ook bij Thuiswinkel.org staat duurzaamheid hoog op de agenda. Zo hebben we in 2019 een aantal mooie mijlpalen bereikt. CO2reduceren met Bewust Bezorgd Bewust Bezorgd is hét ...

Lees meer

 

Meer nieuws vanuit Thuiswinkel,org