Partnernieuws Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn. Consumenten kennen ons vooral door ons Thuiswinkel Waarborg Keurmerk. Het keurmerk, dat een webwinkel alleen kan krijgen na het doorlopen van onze certificering, staat voor veilig en betrouwbaar online kopen. Niet voor niets kent 93% van de consumenten ons logo en koopt 72% eerder bij een webwinkel met het keurmerk. Maar als belangenvereniging doen wij veel meer dan alleen het uitgeven van een keurmerk. Wij komen op voor de belangen van webwinkeliers op nationaal en internationaal niveau.

We helpen onze leden verder met gratis juridisch advies, onderzoeken, ons netwerk en door kennisuitwisseling via het door Thuiswinkel.org opgerichte ShoppingTomorrow-platform. Daarnaast helpen wij door het leveren van handige tools voor de bedrijfsvoering, het educatieplatform Thuiswinkel e-Academy, de succesvolle Thuiswinkel Waarborg Reviews en de Bewust Bezorgd-tool.

De Bewust Bezorgd-tool berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt op basis van verschillende variabelen waaronder het volume van de verzonden pakketten, het aantal kilometers dat ieder pakketje aflegt, het vervoersmiddel dat gebruikt wordt, de vulgraad van busjes en de afleveroptie. Hierdoor kun je als webwinkel gemakkelijk inzien aan welke knoppen je moet draaien om de uitstoot nog verder omlaag te brengen.

 

Website

www.thuiswinkel.org


Actueel nieuws

Aletta Janssen (Trees for All) over samenwerking met Bewust Bezorgd voor CO2 compensatie webwinkels

Bewust Bezorgd gaat de samenwerking aan met Trees for All. Met Bewust Bezorgd meten webwinkels CO₂-uitstoot van pakketbezorging en zien ze in een persoonlijk dashboard hoe ze kunnen reduceren. Vanaf nu is Trees for All ...

Lees meer

Duurzaamheidsinformatie in check-out van webwinkel leidt tot bezorgkeuze met minder CO2-uitstoot

Consumenten in de check-out van de webwinkel stimuleren om de meest duurzame bezorgoptie te kiezen, is effectief. De beste manier om dit te doen, is het aanbieden van informatie over de CO2-uitstoot van de bezorgopties ...

Lees meer

Duurzaamheid & e-commerce: de afgelopen zeven jaar van Margreeth Pape bij Thuiswinkel.org

Zeven jaar geleden, 2014: webwinkels waren enorm aan het groeien, maar van duurzaamheid was nog beperkt sprake. Margreeth Pape heeft dit balletje aan het rollen gebracht binnen Thuiswinkel.org en inmiddels kunnen we niet meer om ...

Lees meer

Webinar voor webwinkels: 'Hoe verduurzaam je de check-out?'

Op donderdag 25 maart om 11.00 uur organiseert Thuiswinkel.org in samenwerking met Dijksterhuis & Van Baaren (D&B) en Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat een webinar over 'hoe verduurzaam je de check-out?' Onze gasten: Stientje van Veldhoven & Martijn Pijs Host: Alicja van Ewijk Wat ga ...

Lees meer

Online aankopen doen, is dat duurzaam?

Consumenten gebruiken verschillende mogelijkheden om producten te kopen: fysiek en online winkelen, ophalen en thuis laten bezorgen. COVID-19 heeft op dit moment de mogelijkheid om naar de winkel te gaan fors beperkt. Het aantal online ...

Lees meer

 

Meer nieuws vanuit Thuiswinkel,org