Partnernieuws Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn. Consumenten kennen ons vooral door ons Thuiswinkel Waarborg Keurmerk. Het keurmerk, dat een webwinkel alleen kan krijgen na het doorlopen van onze certificering, staat voor veilig en betrouwbaar online kopen. Niet voor niets kent 93% van de consumenten ons logo en koopt 72% eerder bij een webwinkel met het keurmerk. Maar als belangenvereniging doen wij veel meer dan alleen het uitgeven van een keurmerk. Wij komen op voor de belangen van webwinkeliers op nationaal en internationaal niveau.

We helpen onze leden verder met gratis juridisch advies, onderzoeken, ons netwerk en door kennisuitwisseling via het door Thuiswinkel.org opgerichte ShoppingTomorrow-platform. Daarnaast helpen wij door het leveren van handige tools voor de bedrijfsvoering, het educatieplatform Thuiswinkel e-Academy, de succesvolle Thuiswinkel Waarborg Reviews en de Bewust Bezorgd-tool.

De Bewust Bezorgd-tool berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt op basis van verschillende variabelen waaronder het volume van de verzonden pakketten, het aantal kilometers dat ieder pakketje aflegt, het vervoersmiddel dat gebruikt wordt, de vulgraad van busjes en de afleveroptie. Hierdoor kun je als webwinkel gemakkelijk inzien aan welke knoppen je moet draaien om de uitstoot nog verder omlaag te brengen.

 

Website

www.thuiswinkel.org


Actueel nieuws

Margreeth Pape (Thuiswinkel.org): Dit zijn de trends voor duurzame e-commerce van 2021

Duurzaamheid is geen trend meer, maar een gegeven. Het is een onderwerp dat wezenlijk onderdeel uit moet maken van je business en waar je als retailer niet onderuit kan op het moment dat je werkt ...

Lees meer

Evelien Copraij (Thuiswinkel.org): Drie manieren om circulair te verpakken

In de e-commercesector zien we allerlei initiatieven op het gebied van circulaire verpakkingen. Zijn deze initiatieven ook daadwerkelijk effectief? Evelien Copraij is stagiair duurzaamheid bij Thuiswinkel.org en schreef haar scriptie over circulaire verpakkingen voor de ...

Lees meer

Ellen de Lange (Thuiswinkel.org): Vijf vuistregels om te voldoen aan ACM Leidraad tegen greenwashing

Keurmerken, logo’s en duurzaamheidsinformatie op producten kunnen consumenten helpen om goede keuzes te maken. De beweringen die bedrijven doen, moeten dan wel kloppen. De ACM heeft aangegeven strenger te gaan handhaven op misleidende duurzaamheidsclaims. Hiermee ...

Lees meer

Ellen de Lange (Thuiswinkel.org): Kleur Black Friday groen: 7 leuke tips!

Black Friday is natuurlijk dé dag om jouw consumenten te verleiden met mooie aanbiedingen. Toch horen we steeds vaker tegengeluiden over deze koopjesdag: zet het ons niet aan allerlei spullen te kopen die we eigenlijk ...

Lees meer

Margreeth Pape (Thuiswinkel.org): 3 punten waarmee de politiek de e-commercesector kan ondersteunen in de verduurzaming

Duurzaamheid is een belangrijk thema in de Nederlandse politiek en komend voorjaar zijn er weer Tweede Kamerverkiezingen. Dit betekent nieuwe plannen voor de politici in Den Haag en dat is voor ons een mooie kans ...

Lees meer

 

Meer nieuws vanuit Thuiswinkel,org