Partnernieuws Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.org is hét inspirerende digital commerce-netwerk dat (web)winkels die producten en/of diensten verkopen, ondernemers en hun medewerkers helpt succesvoller te zijn. Consumenten kennen ons vooral door ons Thuiswinkel Waarborg Keurmerk. Het keurmerk, dat een webwinkel alleen kan krijgen na het doorlopen van onze certificering, staat voor veilig en betrouwbaar online kopen. Niet voor niets kent 93% van de consumenten ons logo en koopt 72% eerder bij een webwinkel met het keurmerk. Maar als belangenvereniging doen wij veel meer dan alleen het uitgeven van een keurmerk. Wij komen op voor de belangen van webwinkeliers op nationaal en internationaal niveau.

We helpen onze leden verder met gratis juridisch advies, onderzoeken, ons netwerk en door kennisuitwisseling via het door Thuiswinkel.org opgerichte ShoppingTomorrow-platform. Daarnaast helpen wij door het leveren van handige tools voor de bedrijfsvoering, het educatieplatform Thuiswinkel e-Academy, de succesvolle Thuiswinkel Waarborg Reviews en de Bewust Bezorgd-tool.

De Bewust Bezorgd-tool berekent hoeveel CO2-uitstoot het versturen van een pakketje met zich meebrengt op basis van verschillende variabelen waaronder het volume van de verzonden pakketten, het aantal kilometers dat ieder pakketje aflegt, het vervoersmiddel dat gebruikt wordt, de vulgraad van busjes en de afleveroptie. Hierdoor kun je als webwinkel gemakkelijk inzien aan welke knoppen je moet draaien om de uitstoot nog verder omlaag te brengen.

 

Website

www.thuiswinkel.org


Actueel nieuws

Ellen de Lange (Thuiswinkel.org): Onze duurzaamheidsresultaten in 2019

De e-commercesector zet stevig in op duurzaam online shoppen en ook bij Thuiswinkel.org staat duurzaamheid hoog op de agenda. Zo hebben we in 2019 een aantal mooie mijlpalen bereikt. CO2reduceren met Bewust Bezorgd Bewust Bezorgd is hét ...

Lees meer

Margreeth Pape (Thuiswinkel.org): Europa wil een circulaire economie: wat betekent dit voor de e-commercesector?

De Europese Commissie heeft met de Green Deal een ambitieus klimaatbeleid voor Europa gepresenteerd. Het doel hiervan is om van Europa in 2050 een klimaatneutraal continent te maken. Het Circulaire Economie Actieplan moet bijdragen aan ...

Lees meer

Eerste uitreiking Shopping Awards Duurzaamheid

Voor het eerst dit jaar wordt tijdens de Shopping Awards een vakprijs voor duurzaamheid uitgereikt. De webwinkel met het mooiste initiatief voor groene of sociale impact mag deze prijs in ontvangst nemen. “Duurzaamheid is een ...

Lees meer

Ellen de Lange (Thuiswinkel.org): Not in my backyard: het distributiecentrum

Welk uitzicht heb je liever? Een weidelandschap of een groot distributiecentrum? Je moet wel veel van logistiek houden om voor het laatste te kiezen. Veel omwonenden zien distributiecentra dan ook liever niet in hun buurt ...

Lees meer

Margreeth Pape (Thuiswinkel.org): 'De 5 trends voor duurzame e-commerce in 2020'

Duurzaamheid wordt gezien als een van de belangrijke trends binnen e-commerce in 2020. Bij Thuiswinkel.org zijn we al jaren geleden begonnen met de ontwikkeling van duurzame e-commerce en inmiddels heeft de sector al grote stappen ...

Lees meer

 

Meer nieuws vanuit Thuiswinkel,org