Coca-Cola brengt Maatschappelijk Jaarverslag 2005 uit

Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Enterprises Nederland hebben deze zomer gezamenlijk hun maatschappelijk jaarverslag 2005 uitgebracht. Het verslag geeft inzicht in het beleid en de prestaties van Coca-Cola in Nederland op sociaal, milieu en maatschappelijk gebied. Twee belangrijke thema's in het verslag, op basis van de actuele maatschappelijke discussie, zijn Voeding & Gezondheid en Verpakkingen. Het maatschappelijk jaarverslag 2005 biedt een heldere en volledige rapportage van het beleid en de inzet van Coca-Cola op deze thema's. Verder worden de onderwerpen De Markt, Onze Mensen, Het Milieu en De Gemeenschap behandeld.

Sinds 2001 brengt Coca-Cola Enterprises Nederland een maatschappelijk jaarverslag uit. Het maatschappelijk jaarverslag 2005 volgt op het verslag ‘Quality by Care’, het maatschappelijk jaarverslag 2003/2004 van Coca-Cola Enterprises Nederland. Nieuw aan het maatschappelijk jaarverslag 2005 is dat het voor het eerst een gezamenlijk verslag van Coca-Cola Nederland en Coca-Cola Enterprises Nederland is. Bovendien is dit de eerste keer dat het verslag volgens GRI richtlijnen (wereldwijde richtlijnen voor maatschappelijke verslaglegging) is opgesteld.

Share Button