Wrangler®, een wereldwijd icoon in spijkerbroeken en vrijetijdskleding, kondigde onlangs de lancering aan van zijn WeCare Wrangler ™ -duurzaamheidsplatform, dat voortbouwt op de jarenlange inzet van het merk om de planeet en de mensen die het thuis noemen te beschermen. WeCare Wrangler verenigt de erfenis van het merk op het gebied van duurzaamheid met meetbare doelen die zijn ontworpen om consumenten de kleding te bieden die ze kennen en waar ze van houden, terwijl de impact van het merk op het milieu wordt verminderd.

Gelijktijdig met de lancering van het WeCare Wrangler-platform, heeft het merk het nieuwe Retro® Green Jean-assortiment gelanceerd dat de favoriete Wrangler-stijlen verbetert met een verscheidenheid aan natuurlijke vezels, gerecyclede hardware en milieuvriendelijke materialen van de zoom tot de tailleband en alles wat erin zit. -tussen.

“Het is voor Wrangler belangrijk wat er in onze kleding zit. Ons proces voor het maken van kleding waar consumenten gepassioneerd over zijn, begint met respect voor zowel de planeet als de mensen die het thuis noemen, ”aldus Tom Waldron, EVP, Global Brand President van Wrangler. “Het WeCare Wrangler-duurzaamheidsplatform zal fungeren als onze routekaart, aangezien we de industrie helpen om zinvolle veranderingen teweeg te brengen die meer positieve ecologische en sociale gevolgen hebben.”

Duurzame innovatie geleid door drie aandachtsgebieden

Het WeCare Wrangler-platform wordt geleid door drie belangrijke aandachtsgebieden:

  • Planet: De iconische Wrangler-denim begint als katoen en het merk zet zich in om het land van waaruit het groeit te beschermen. Van het beschermen van de bodem tot het besparen van water tot het verminderen van afval en energieverbruik, Wrangler streeft ernaar zichzelf uit te dagen om minder impact op de planeet te hebben.
  • Product: Wrangler begrijpt dat de hulpbronnen van de planeet beperkt zijn en heroverweegt voortdurend hoe zijn producten worden gemaakt en waarvan ze zijn gemaakt – en vindt meer manieren om minder te gebruiken.
  • Mensen: Wrangler zet zich in om alle mensen goed te doen met de producten die het maakt. Dat betekent dat werknemers in de hele wereldwijde toeleveringsketen eerlijk en met respect worden behandeld. Het betekent ook dat het merk zich blijft inzetten om meer manieren te vinden om het milieu minder te belasten.

Verantwoordelijkheid gedreven door verantwoording

Als onderdeel van WeCare Wrangler bouwt Wrangler voort op de stappen die het merk al heeft gezet naar een duurzamere toekomst en heeft het ambitieuze doelen gesteld omdat ze belangrijk zijn. Waaronder:

  • 100 procent voorkeur voor chemie in de hele toeleveringsketen tegen 2023
  • 100 procent hernieuwbare energie voor alle in eigendom zijnde en geëxploiteerde faciliteiten tegen 2025
  • 100 procent duurzaam katoen in 2025
  • 50 procent minder waterverbruik in 2030

Duurzame kleding stimuleren door middel van innovatie en samenwerking in de industrie

Wrangler stimuleert duurzaamheid in de toeleveringsketen verder met strategische allianties die de ontwikkeling van kleding vooruit helpen. Naast het onderschrijven van de Jeans Redesign-richtlijnen van de Ellen MacArthur Foundation vorig jaar, sloot het merk zich ook aan bij het Make Fashion Circular-initiatief, dat de samenwerking tussen leiders in de kledingindustrie stimuleert om ervoor te zorgen dat kleding is gemaakt van veilige en hernieuwbare materialen, nieuwe bedrijfsmodellen het gebruik ervan vergroten, en oude kleren worden nieuw.

“We zijn continu op zoek naar mogelijkheden om met onze partners en leveranciers samen te werken om de impact op de planeet te minimaliseren”, zegt Jeff Frye, vice-president productontwikkeling en directe inkoop bij Kontoor Brands. “Als we allemaal samenwerken, kunnen we kleding maken die er niet alleen goed uitziet, maar ook het land behoudt waar het van gemaakt is.”