Rebottled en Ayano slaan de handen ineen om drankmerken te helpen verduurzamen met circulair glaswerk. Samen bieden zij een unieke combinatie van impact, design, en distributiekracht. Terwijl Ayano de marktleider is voor het ontwerp, ontwikkelen, sourcen, decoreren en distribueren van jaarlijks ruim 100 miljoen glazen en flessen voor de voedings- en drankenindustrie, brengt Rebottled circulaire innovatie door hoogwaardige producten te maken van single-use flessen met een sterke focus op hergebruik en storytelling.
Inleveren, hergebruiken en personaliseren
Wat deze samenwerking bijzonder maakt: drankenmerken kunnen ervoor kiezen hun eigen flessen in te leveren bij Rebottled, die deze omzet in unieke drinkglazen of karaffen. Deze kunnen uiteraard voorzien worden van een logo of andere decoratie. Daarmee ontstaat een gesloten keten waarin merken letterlijk drinken uit hun eigen circulaire fles. Door de samenwerking van Rebottled en Ayano kunnen klanten ook kiezen voor het duurzame glas uit het Rebottled-assortiment waarin vergaande personalisatie – zoals 3D-bedrukkingen, gravures of kleuraccenten mogelijk zijn die perfect aansluiten bij de merkbeleving.
Grote namen gingen al voor
Bacardi, WWF, deKuyper, Bobby’s Gin en Marie Stella Maris hebben al met succes gebruikgemaakt van de circulaire oplossingen van Rebottled. Zij laten zien dat duurzaamheid niet ten koste gaat van uitstraling – integendeel: het versterkt het merkverhaal. Het geeft een unieke mogelijkheid om als brand onder de aandacht te komen op een onderscheidende manier.
Schaalbare duurzaamheid met karakter
De samenwerking tussen Rebottled en Ayano biedt een krachtige oplossing voor drankmerken die willen opschalen en verduurzamen. Of het nu gaat om een maatwerk glas met eigen fles als basis, of om grote volumes circulair glaswerk met een eigen ontwerp – de mogelijkheden zijn eindeloos. Samen zetten Rebottled en Ayano een nieuwe standaard: circulair, persoonlijk en schaalbaar.
Bron: Rebottled
