Vanaf vandaag, dinsdag 5 september, breidt McDonald’s haar assortiment uit met vier nieuwe Meatless opties: de McPlant Steakhouse, Veggie Nuggets, Meatless McKroket gemaakt van jackfruit en de Veggie Chicken Honey Mustard Salad. Met de vier nieuwe Meatless introducties, biedt McDonald’s gasten nog meer variatie aan op de menukaart. De Meatless McKroket vervangt tijdelijk de gewone McKroket, de McPlant Steakhouse is tijdelijk verkrijgbaar naast de reguliere McPlant™. De andere twee Meatless producten zijn een vaste toevoeging aan het menu.

De introductie van de vier nieuwe Meatless opties past in de strategie van McDonald’s om variatie makkelijk en lekker te maken voor gasten.

Al in 1993 introduceerde McDonald’s de eerste groenteburger en sindsdien zijn er steeds meer vegetarische opties bij gekomen. Zo staat de McPlant™ sinds 2022 vast op het menu en is er voor zowel kip als rundvleesproducten een vegetarisch alternatief. Met de nieuwe Meatless introducties, wordt dit assortiment nog verder uitgebreid. Waarbij de onmiskenbare smaak van McDonald’s behouden blijft, ongeacht de keuze voor vlees of alternatieve opties.

Dolly van den Akker, Impact Director bij McDonald’s Nederland, is blij met de uitbreiding van het Meatless assortiment: “Bij McDonald’s zijn we constant bezig met de ontwikkeling van het menu. We luisteren naar de wensen van onze gasten en nemen graag het voortouw binnen onze sector. Dit doen we door het aanbieden van verantwoorde keuzes, zoals fruit en groente in het Happy Meal, maar ook door het aanbrengen van meer variatie in het menu-aanbod. We weten echter dat onze gasten vaak vaste voorkeuren hebben. Met deze campagne en nieuwe introducties willen we hen uitdagen tóch eens een keer voor die onbekende, Meatless optie te gaan. Die écht net zo lekker is.”

Door het assortiment te verruimen en aantrekkelijke deals voor Meatless opties aan te bieden, wordt de stap naar Meatless nog toegankelijker voor de gasten. Met deze aanpak wil McDonald’s benadrukken dat er ruimte is om eens iets nieuws te proberen. Daarnaast heeft McDonald’s haar campagnebudgetten zo ingericht dat er meer budget gaat naar het promoten van plantaardige producten en krijgen gasten op de menuborden altijd eerst de Meatless opties en de opties met kip te zien, en daarna pas die met rundvlees.

De nieuwe Meatless producten:

  • McPlant Steakhouse – Een tijdelijke variatie op de bekende McPlant™, een Meatless optie voor de liefhebbers van een sappige Steakhouse-smaak.
  • Veggie Nuggets – Nu permanent verkrijgbaar op het menu, ook in het Happy Meal.
  • Meatless McKroket – Een tijdelijke vervanging van de geliefde klassieker, waarbij de vertrouwde smaak behouden blijft. De receptuur van de Meatless McKroket is verder ontwikkeld en verbeterd, met als belangrijkste verandering het gebruik van jackfruit in plaats van vegetarisch draadjesvlees.
  • Veggie Chicken Honey Mustard Salad – Een nieuwe, permanente frisse salade-optie met een honing-mosterd dressing en de smaak van kip, maar dan volledig vegetarisch.

De nieuwe Meatless opties zijn vanaf dinsdag 5 september in vrijwel alle McDonald’s restaurants in Nederland verkrijgbaar.