Kruidvat zet volgende stap in duurzame missie met de meest duurzame wegwerpluier

Bron
Kruidvat

Partner

Kruidvat introduceert de meest duurzame wegwerpluier in Nederland en België voor een toegankelijke prijs: Kruidvat Pure & Soft. Deze luier voldoet aan de strenge normen van het EU Ecolabel en FSC, is klimaatneutraal en geproduceerd met 100 procent hernieuwbare elektriciteit. Op deze manier compenseert Kruidvat, in samenwerking met ClimatePartner, de CO2-uitstoot in de gehele keten, van de gebruiks- tot afvalfase. Daarnaast is de verpakking van de luiers voor minstens de helft gefabriceerd met bio-based plastic. Met de introductie van deze duurzame en betaalbare (wegwerp) luier wil Kruidvat het voor klanten eenvoudiger maken een duurzame keuze te maken.

Met Kruidvat Pure & Soft wil Kruidvat laten zien dat duurzaam niet duur hoeft te zijn en geen concessies doet aan de kwaliteit. De luchtdoorlatende materialen die in contact staan met de huid zijn van natuurlijke origine en zijn zeer geschikt voor de gevoelige babyhuid. Alle materialen die in contact komen met de huid zijn dermatologisch getest. De luiers van Kruidvat bevatten geen lotions, parfums of allergenen. Daarnaast voert Kruidvat Pure & Soft het EU Ecolabel, wat betekent dat gedurende de gehele levenscyclus sprake is van een minimale milieubelasting.

“Deze duurzame luiers worden vervaardigd met gecertificeerde, hernieuwbare elektriciteit en zijn klimaatneutraal. Dat betekent dat we voor elke luier de CO2-uitstoot die vrijkomt tot een minimum beperken en de resterende uitstoot compenseren”, vertelt Ed van de Weerd, CEO van A.S. Watson Health & Beauty Benelux. ‘De introductie van deze duurzame, klimaatneutrale luier is onderdeel van onze missie om het voor onze klanten eenvoudiger te maken tegen betaalbare prijzen een duurzame keuze te maken. Zo willen we zorgen dat iedereen zich mooi, gezond en goed kan voelen op een duurzame manier.”

Onderdeel van een duurzame missie

Als onderdeel van haar MVO-strategie richt Kruidvat zich ook op een substantiële verlaging van de CO2-emissies die het gevolg zijn van haar eigen activiteiten. Deze CO2-uitstoot komt vooral voort uit het energieverbruik in kantoren, winkels, distributiecentra en logistieke processen. Van de Weerd: “In 2015 hebben we ons tot doel gesteld tegen 2025 een CO2-reductie van minstens 50 procent te realiseren. Hier hebben we inmiddels al veel vooruitgang geboekt. Zo hebben we eind vorig jaar al een CO2-reductie van 56,4 procent gerealiseerd door een aantal energiebesparende maatregelen in te voeren. Zo hebben we ledverlichting in onze winkels geïnstalleerd, het aantal winkels waar elektriciteit in plaats van aardgas wordt gebruikt uitgebreid en zonnepanelen op het dak van ons distributiecentrum geplaatst. Verder gebruiken wij in al onze gebouwen duurzame elektriciteit. Met als doel om onze CO2-voetafdruk zo veel mogelijk te verkleinen, zullen we ook in de komende jaren aanvullende maatregelen treffen.”

Share Button