Heineken N.V. publiceerde zijn eerste digitale, gecombineerde financiële en duurzaamheidsverslag. Het bedrijf rapporteert aanzienlijke vooruitgang met de duurzaamheidsagenda in 2018.

Hoogtepunten in 2018 waren zoal:

  • verdere verlaging van de emissies in 2018 tot 5,5 kg CO2-equivalent per hectoliter – een daling van 47% in het afgelopen decennium. De 2020-doelstellingen voor koolstofemissies zijn al overtroffen in 2017.
  • aankondiging i februari 2018 van het nieuwe Drop the C-programma. De ambitie is dat 70% van alle elektrische en thermische energiebehoeften van HEINEKEN in de productie tegen 2030 door hernieuwbare bronnen zal worden gedekt. ​​In de loop van het jaar is begonnen aan de eerste 13 hernieuwbare projecten van dit programma. Tegenwoordig is 15% van de elektrische en thermische energiebronnen van HEINEKEN hernieuwbaar.
  • de waterverplichtingen voor 2020 zijn bereikt in 2018, later dit jaar zal het bedrijf Every Drop aankondigen – de 2030-watervisie. Het gemiddelde waterverbruik aan het eind van 2018 bedroeg 3,5 hectoliter water per hectoliter bier, een reductie van 32% sinds 2008. Dit cijfer is nog minder in waterarme gebieden, namelijk 3,2 hectoliter water per hectoliter bier. Eind 2018 behandelde Heineken 96% van onze effluenten wereldwijd.
  • De When You Drive, Never Drink’-campagnes bleven een belangrijke exposure krijgen via het Formule 1-partnerschap. In 69 markten over de hele wereld heeeft Heineken ten minste 10% van de media-uitgaven besteed aan campagnes voor verantwoord drinken.

Download het nieuwe jaarverslag