Als gevolg van het coronavirus is ons dagelijks leven de afgelopen tijd drastisch veranderd. Vanaf deze week is het zelfs verplicht om in het openbaar vervoer een mondkapje te dragen. De populaire wegwerp varianten zorgen voor onnodig veel waste, met verstopte riolen als gevolg. Hoog tijd voor duurzame, herbruikbare exemplaren waar je wél blij van wordt! B Corp gecertificeerd pr-bureau Blyde Benelux lanceert vandaag een duurzame limited edition mondkapjeslijn gemaakt van duurzame reststoffen. Op de mondkapjes staan boodschappen geprint die passen bij de missie van Blyde: ‘creating a positive footprint worldwide’. Ware conversation starters die mensen laten nadenken over hoe ze, juíst in deze tijd, met hun euro kunnen ‘stemmen’. De mondkapjes, voor mensen met een grote mond en een groen hart, worden lokaal geproduceerd door nieuwkomers die werken bij Makers Unite, een sociale onderneming onder andere bekend van de lifestyle collectie die ze met Ben & Jerry’s lanceerden.

Put your money where your mouth is

Door de verplichte ‘pauze’ als gevolg van Covid-19 is er volgens Lorette der Kinderen, managing director van het in Amsterdam en Antwerpen gevestigde duurzame pr-bureau Blyde Benelux, meer ruimte ontstaan voor reflectie en bezinning over de manier waarop we consumeren: “We zien deze limited edition mondkapjeslijn als een manier om het gesprek aan te gaan over hoe we willen dat de wereld er ná deze crisis uitziet. We observeren al jarenlang een toename van het debat over klimaatbewustzijn en duurzame keuzes. Het is nu echt tijd om de daad bij het woord te voegen. Nog te vaak maken organisaties, overheden en consumenten niet de juiste alternatieve keuzes die wel voorhanden zijn. We vinden dat het verantwoordelijkheidsgevoel ook van de consument omhoog moet. Dit is hét moment om als consument radicaal andere en toekomstbestendige keuzes te maken en te stemmen met je portemonnee: Put your money where your mouth is.”

Als B-Corp gecertificeerd pr-bureau werkt Blyde Benelux al jaren samen met merken die laten zien dat een bewuste leefstijl allesbehalve saai en activistisch hoeft te zijn: Vandebron, method, Snappcar, Ecover, Abbot Kinneys.  Met de mondkapjes wil het bureau een statement uitdragen en aanzetten tot verantwoorde keuzes; daar past een mooi design met een knipoog heel goed bij.