Uit recent onderzoek* blijkt dat steeds meer Nederlanders kiezen voor biologische producten. Bijna driekwart van de Nederlandse huishoudens koopt biologische producten en een groot deel van hen geeft aan in de toekomst nog vaker te willen kiezen voor biologisch. Biologisch is voor hen meer dan een keurmerk. Het staat voor een gezonde manier van leven en eten met een goed gevoel. Vanaf vandaag maakt Albert Heijn de keuze voor biologische producten voor een groot publiek eenvoudig met AH Biologisch: een nieuw eigen merk met nieuwe, frisse verpakkingen. Daarnaast wordt het assortiment flink uitgebreid en extra onder de aandacht gebracht.

In 1998 was Albert Heijn de eerste supermarkt in Nederland met een biologisch eigen merk om meer klanten kennis te laten maken met biologische producten. Dankzij de koers die zeventien jaar geleden is ingezet verkoopt Albert Heijn vandaag de dag de meeste duurzame producten van alle reguliere supermarkten in Nederland**. Deze koers wordt voortgezet met de introductie van het nieuwe merk AH Biologisch en de uitbreiding van het biologische assortiment.

Van alledaags tot bijzonder
AH Biologisch bestaat uit verse en houdbare producten, van alledaags tot bijzonder. Van appels, melk en chocolade tot babyvoeding, verse soepen en wijn. Natuurlijk zijn al deze biologische producten onafhankelijk gecontroleerd en hebben daarom het Europese biokeurmerk. De nieuwe verpakkingen komen vanaf deze week geleidelijk op het schap bij Albert Heijn. Het assortiment wordt bovendien uitgebreid met 120 nieuwe producten zoals verse soepen en quiches, crackers, thee, kazen, quinoa, vruchtensiropen, vers vlees en fruit. In totaal bestaat het AH biologisch assortiment straks uit bijna 500 producten. Samen met de biologische producten van A-merken en de meer specialistische biologische merken biedt Albert Heijn dan in totaal 1.200 biologische producten aan. Dit aantal wordt in de loop van 2015 nog verder uitgebreid.

Meer aandacht voor bio
Eén op de drie huishoudens geeft aan vaker te willen kiezen voor biologisch*. Meer aandacht en een duidelijkere herkenbaarheid helpen daarbij. De nieuwe verpakking van AH Biologisch en groene kaartjes bij het schap maken de biologische producten makkelijker te vinden in de winkel. Ook krijgen de producten meer aandacht in Allerhande en de Bonusfolder. Met de focus op AH Biologisch neemt Albert Heijn afscheid van het merk AH puur&eerlijk. Uiteraard blijft de ruime keuze in fairtrade-, ecologische- en scharrelproducten en duurzame vis gewoon beschikbaar, en herkenbaar aan het onafhankelijke keurmerk op de verpakking van de Albert Heijn eigen merkproducten.

Vernieuwing
De wensen van klanten veranderen continu en om hierop in te spelen blijft Albert Heijn volop vernieuwen. Het nieuwe merk AH Biologisch is hier een mooi voorbeeld van. In het eerste kwartaal van 2015 worden klanten verrast met diverse nieuwe ontwikkelingen op het gebied van assortiment, winkelbeleving en betalen. Zo maakt Albert Heijn ook in 2015 elke dag de belofte ‘het dagelijkse betaalbaar, het bijzondere bereikbaar’ waar.

* Onderzoek TNS NIPO december 2014
** Onderzoek Consumentenbond ‘Superverantwoord’ oktober 2014