Verduurzaming relatiegeschenken een must om overeind te blijven

Bron
Maxilia

De vraag naar relatiegeschenken trekt weer aan. Niet alleen door grote bedrijven, maar ook door kleine ondernemers en consumenten. Maxilia start daarom Maxilia Gifts. Een nieuw platform waarbij het mogelijk is om gepersonaliseerde gifts met een duurzaam karakter vanaf één stuk te bestellen. Eigenaar van Maxilia, Cor van Engelenhoven: “Door de materiaalschaarste en toename in transportkosten is verduurzaming van het assortiment een onvermijdelijke switch die uiteindelijk alleen maar winnaars kent.”

Zoekopdrachten naar personeelsgeschenken gestegen

Het is duidelijk dat werkgevers vaker op zoek zijn gegaan naar manieren om hun personeel in het zonnetje te zetten. Sinds het begin van 2021 zijn de zoekopdrachten naar personeelsgeschenken én gepersonaliseerde cadeaus aanzienlijk gestegen. Ook Maxilia erkent dit: ‘Onze bestsellers werden voorheen voornamelijk in grote aantallen verkocht als merchandise voor evenementen, klanten en zakelijke relaties, maar sinds kort zien we een nieuwe trend ontstaan,’ zegt Cor van Engelenhoven, eigenaar van Maxilia.

‘Ondernemers zijn namelijk steeds vaker op zoek naar een persoonlijk relatiegeschenk voor hun werknemers en collega’s waarbij de geschenken per stuk gepersonaliseerd moeten worden. Dat is dan ook één van de redenen dat we Maxilia Gifts zijn gestart. We kunnen nu namelijk zowel de consument als kleine en zelfstandige ondernemers bedienen met gepersonaliseerde bestellingen vanaf één stuk en tegelijkertijd onze zakelijke klanten met grote orders optimaal voorzien van branded relatiegeschenken via Maxilia.nl.’

Beperkte voorraad vereist verduurzaamheid

Door de coronacrisis is er in het aanbod van relatiegeschenken een verandering te zien. Door materiaalschaarste en toename in transportkosten moeten producten en leveranciers op zoek naar alternatieven. Duurzaam materiaal en lokaal produceren wordt steeds belangrijker. Hoewel de voorraden hierdoor nog verder onder druk komen te staan is Maxilia blij met deze trend.

Anthony Houël, Category Manager bij Maxilia, zegt hierop: ‘Door de recente ontwikkelingen in de markt kunnen wij steeds vaker relatiegeschenken aanbieden van alternatieve materialen zoals tarwestro, bamboe of hennep. Hierdoor komt de realisatie van onze ultieme doelstelling om enkel nog duurzame producten aan te bieden, in sneltreinvaart steeds dichterbij. Buiten de ecologische en sociale voordelen, biedt het ook direct extra voordeel voor de klant. Onze duurzame producten worden meestal namelijk lokaal geproduceerd, wat de productie- en levertijd drastisch verkort.’ Die korte lijnen zijn belangrijk. Jarenlange ervaring leert dat het laatste kwartaal in de promotionele branche gepaard gaat met enorme drukte, waardoor snel leveren van noodzakelijk belang is.

Share Button