The Green Lab co. lanceert vandaag vol trots hun nieuwe duurzame lijn van “Refill & Remix” handzeep tabletten. Het bedrijf staat al sinds de oprichting vorig jaar in het teken van verduurzamen van het personal care schap, maar met deze lancering doet het een geweldige sprong voorwaarts. De belangrijkste pijlers van dit nieuwe concept: géén vervoer van de 95% water waaruit vloeibare handzeep bestaat én géén gebruik van plastic flessen.

Handzeep bestaat voor ± 95% uit water. Is het dan niet vreemd dat we dit water met vrachtauto’s en schepen vervoeren, terwijl iedereen thuis gewoon een wateraansluiting heeft? Dit is wat de ondernemers Jos Zonneveld (38) en Maarten Drontmann (37) moeten hebben gedacht. Daarnaast wordt al dat water ook nog eens vaak verpakt in plastic. Door het water eruit te halen en enkel een concentraat te verkopen, lossen de ondernemers in één klap beide problemen op. “De oplossing is in dit geval ook echt: een “oplossing”, aldus Drontmann.

Refill en Remix met Oplosbare Tabletten

In plaats van een fles vloeibare handzeep in de winkel te kopen, koop je bij The Green Lab Co. enkel de tabletten. Deze mix je thuis met water uit je kraan in één van de design flesjes van aluminium of in een andere fles die je thuis hebt staan (mits er een schuimpomp op zit). Een paar minuten wachten totdat de tabletten oplossen en je hebt handzeep. Om het duurzame concept wat extra sjeu te geven hebben ze ervoor gekozen dat de handzeep gemaakt kan worden uit een combinatie van 12 verschillende geuren. Rozemarijn met Gember, Eucalyptus met Citroengras of Vanille met Oranjebloesem. De consument kan hiermee naar eigen smaak zijn handzeep creëren (remix) in zijn eigen “Green Lab”.

Voorverkoop d.m.v. Crowdfunding

The Green Lab Co. wil dit concept doorontwikkelen voor alle badkamer, keuken en huishoudelijke reinigingsproducten. Denk hierbij aan doucheschuim, conditioner en shampoo. Maar ook aan allesreiniger, afwasmiddel en glasreiniger. Jos Zonneveld: “wij willen dit jaar nog zo’n 20 nieuwe producten in deze lijn ontwikkelen”. Om dat te bewerkstelligen zijn de ondernemers een voorverkoop van hun product via crowdfundingplatform Crowd About Now gestart. Met de opbrengst willen ze deze ontwikkeling gaan financieren. Een tabletten revolutie is in de maak.