Selecta, de Europese marktleider op het gebied van FoodTech, kondigt een strategisch partnerschap aan met FrieslandCampina, een wereldwijd zuivelbedrijf. Deze samenwerking, die zich uitstrekt over alle 16 markten waar Selecta actief is, vormt een belangrijke stap in hun gezamenlijke missie om koffie-ervaringen van de hoogste kwaliteit te bieden. Naast directe bedrijfsdoelen sluit de samenwerking aan bij een bredere missie. Zowel Selecta als FrieslandCampina erkennen het belang van milieuverantwoord ondernemen.

In het kader van een uitgebreide overeenkomst zal FrieslandCampina drie essentiële productcategorieën aan Selecta leveren: vloeibare melk, creamers en het innovatieve LattizⓇ-systeem. Het LattizⓇ-systeem, een creatie van FrieslandCampina Professional, stelt Selecta in staat om met één druk op de knop melkschuim van baristakwaliteit te leveren, wat zorgt voor consistente prestaties en perfecte hygiëne bij elk kopje.

Duurzaam ondernemen

Naast directe bedrijfsdoelen sluit de samenwerking aan bij een bredere missie. Zowel Selecta als FrieslandCampina erkennen het belang van milieuverantwoord ondernemen. FrieslandCampina investeert in programma’s, ondersteunt boeren en ontsluit innovaties om de duurzaamheid van de zuivelproductie continu te verbeteren. Het merk LattizⓇ heeft zich bijvoorbeeld verplicht om in 2027 CO2-neutraal te zijn. Door samen te werken met klanten als Selecta kan FrieslandCampina verder investeren en de aangesloten melkveehouders belonen voor het terugdringen van de uitstoot. ​

Sjoerd Homminga, Head of Hot Drinks bij Selecta Group, uitte zijn dankbaarheid voor de samenwerking: “We zijn verheugd om samen te werken met FrieslandCampina, een erkende leider in de zuivelindustrie, die niet alleen bekend staat om zijn kwaliteit, maar ook om zijn inzet voor duurzaamheid. Deze samenwerking stelt ons in staat om consistente, hoogwaardige en duurzame zuivelproducten te leveren aan onze klanten en consumenten in alle 16 markten. Samen willen we een ongeëvenaarde en milieubewuste zuivelervaring ​ bieden.”

Martina Müller, commercieel directeur QSR Coffee & Tea Specialists van FrieslandCampina, voegde hieraan toe: “Deze nieuwe stap in de strategische samenwerking met Selecta, stelt ons in staat om ons portfolio van consistente, hoogwaardige en duurzame zuiveloplossingen aan te bieden aan out-of-home consumenten in heel Europa. Dit partnerschap maakt beide bedrijven sterker in het realiseren van hun streven naar topkwaliteit, innovatie en milieubeheer.”