Schouten Europe, een pionier in plantaardige alternatieven voor vlees en vis, breidt haar assortiment uit met het nieuwe Wereldburger-concept. Deze lijn bestaat uit drie unieke burgers geïnspireerd op wereldkeukens: de Mexicaanse Burger, de Italiaanse Burger en de Thaise Burger.
Een nieuwe benadering van plantaardige producten
Met de Wereldburgers kiest Schouten voor een andere benadering dan traditionele vleesvervangers. In plaats van het nabootsen van vlees, bieden deze burgers een eigen smaakprofiel, gebaseerd op natuurlijke ingrediënten zoals peulvruchten en groenten.
Mark van Noorloos, Marketing Manager bij Schouten Europe, licht toe: “Consumenten zijn steeds meer op zoek naar plantaardige producten die op zichzelf staan. Door het vergelijk met vlees los te laten, kunnen we unieke smaken en texturen bieden die passen bij diverse culinaire voorkeuren.”
Marketing Manager Mark van Noorloos (links) met collega’s in de R&D keuken van Schouten
Vervolg op eerdere innovaties
Eerder dit jaar introduceerde Schouten al de Power Bites en Sea Bites, producten die eveneens een eigen identiteit hebben zonder directe vergelijking met vlees of vis. Met het Wereldburger-concept wordt deze lijn van innovatieve, plantaardige producten voortgezet. Het Brabantse familiebedrijf stelt haar nieuwe Wereldburger-concept vanaf deze week voor aan haar klanten in binnen- en buitenland. De burgers, die een gewicht hebben van ongeveer 90 gram, zijn ook individueel af te nemen.
Populaire smaken
Schouten ziet de introductie van de Wereldburgers als een stap in de richting van een duurzamer en gezonder voedselsysteem. “Mensen zijn echt gemotiveerd om minder vlees te eten, maar men zoekt wel naar producten die men lekker vindt. Door ons met dit concept te richten op populaire smaken, verwachten we dat de consument deze producten waardeert. Alle burgers bevatten veel groenten. De krokante coating en zachte binnenkant zijn kenmerkend en aansprekend’’, aldus Van Noorloos.
Over Schouten Europe
Sinds 1990 ontwikkelt Schouten Europe plantaardige producten en levert deze, voornamelijk onder private label, aan meer dan 50 landen. Met een breed assortiment en maatwerkoplossingen speelt het bedrijf in op specifieke klantbehoeften en markttrends.