Rotterdamse start-up BDeals wil duurzame impact maken op de markt van relatiegeschenken

De jonge Rotterdamse start-up BDeals heeft een duidelijk doel voor ogen: de wereldwijde relatiegeschenkenmarkt nieuw leven inblazen. BDeals gelooft dat dit dé plek is voor bedrijven om op een leuke en betaalbare manier een positieve impact te maken. Om dit doel te realiseren stelt BDeals hoge eisen aan de bedrijven waarmee zij samenwerken: alle merken moeten namelijk voorzien zijn van een B Corp certificering.  Deze certificering garandeert dat alle producten voldoen aan strenge normen op het gebied van sociale- en milieuprestaties, aansprakelijkheid en transparantie.

Jonas (24) en Floris (22), de ondernemers achter BDeals, hebben elkaar leren kennen tijdens hun studie in Rotterdam en delen een passie voor ondernemerschap en duurzaamheid. Ook waren beide al bekend met de B Corp community en wilden zij graag een eigen bedrijf starten in deze positieve en wereldverbeterende community bestaande uit ca. 4000 bedrijven wereldwijd.

Floris: “Door samen te werken met alleen B Corp bedrijven onderscheiden wij ons van andere spelers in de markt. De holistische aanpak van B Corp zorgt ervoor dat wij onze klanten kunnen garanderen dat zij relatiegeschenken en cadeaus kopen die daadwerkelijk een positieve bijdrage leveren.

Jonas: “Daarnaast hebben al deze bedrijven ieder hun eigen, unieke missie: zo zet Farm Brothers zich in voor meer gezonde grond in de wereld; gaat Moyee voor meer financiële gelijkheid in de koffieketen; en wil de Smaakspecialist goede voeding voor een leefbare wereld toegankelijk maken. Door de producten van deze bedrijven te bundelen, bundel je ook hun missies; en dat is hoe onze tagline “Gifts with a mission” is ontstaan.

Gedurende een half jaar gingen Jonas en Floris in gesprek met professionals en bedrijven uit verschillende branches. Zij kwamen er al snel achter hoe uniek de B Corp beweging was, maar ondervonden ook dat deze buiten haar eigen kringen nog relatief onbekend was.

Met de unieke en kwalitatief hoogwaardige B Corp producten die deel uitmaken van de personaliseerbare giftboxes, goodiebags en kerstpakketten van BDeals hopen Jonas en Floris hier snel verandering in te brengen en andere bedrijven te inspireren om ook hun steentje bij te dragen.

Sinds de lancering is BDeals zelf ook bezig om een B Corp te worden; een lang en uitdagend proces dat gemiddeld een jaar duurt en alleen behaald wordt door bedrijven die naast winst en aandeelhouders ook mens, milieu een maatschappij als uitgangspunt nemen en hun producten en diensten inzetten voor een betere wereld.

Jonas en Floris: “Naast dat wij de B Corp certificering vereisen als criterium voor al onze merken, willen wij als bedrijf ook actief ons steentje bijdragen aan een betere wereld. Daarom gaat 1% van onze omzet, tijd en producten naar het “1% For the Next Generation Program” van Net4Kids. Hiermee steunen wij het Bridge Schools project dat Indiase kinderen uit de fabriek haalt en weer naar school laat gaan. Zo helpen wij kinderarbeid in India tegen te gaan en dragen we bij aan eerlijke lonen en onderwijs voor jonge kinderen.”

Tenslotte heeft BDeals voor de aankomende kerst een speciaal B Corp kerstpakket samengesteld dat bestaat uit de leukste Nederlandse B Corp producten. Zelf een kerstpakket of eindejaarsgeschenk samenstellen behoort ook tot de opties bij BDeals, waarbij klanten tal van B Corp producten kunnen combineren.

Zoekt uw bedrijf nog originele & écht duurzame kerstpakketten? Ga naar www.bdeals.world/gifts en gebruik de code duurzaam-ondernemen15 voor 15% korting op uw gehele order.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share Button