Om de toenemende nieuwsgierigheid naar plantaardige voeding en om de plantaardige beweging te ondersteunen lanceert, LIVEKINDLY Collective, de snelst groeiende plantaardige multinational, vandaag Collective Kitchen. Het nieuwe internationaal kookplatform met ruim 50 door topchefs ontwikkelde gerechten, gericht op de thuiskok. Het platform is bedacht en ontwikkeld door het digitale lifestyle platform gericht op duurzaam en bewust leven, LIVEKINDLY, een van de merken die valt onder LIVEKINDLY Collective.  

 “Het is onze missie om plantaardig eten de nieuwe norm te maken en dat is alleen mogelijk wanneer we de overgang van vleesproducten naar duurzame alternatieven makkelijker maken voor álle koks, ook die thuis achter het fornuis staan. We zijn trots om dit platform vol recepten te lanceren. De chefs gebruiken populaire producten om thuiskoks te stimuleren om te experimenteren met de plantaardige keuken en de veelzijdigheid, voedzaamheid, het gemak en natuurlijk hoe lekker het is te ontdekken,” vertelt Mick van Ettinger, Chief Marketing Officer van LIVEKINDLY Collective.

Collective Kitchen in het eerste wereldwijde platform dat culinaire experts en topchefs samenbrengt om unieke plantaardige recepten te ontwikkelen gericht op de thuiskok.
Zo is er een ‘Top Dish’ video series, die wordt afgetrapt door de Amerikaanse chef Nyesha Arrington van het tv-programma Top Chef en daarnaast als mentor aan de slag gaat in de opkomende door Gordon Ramsey gehoste kook competitie serie Next Level Chef.

Vanaf vandaag kunnen thuiskoks wereldwijd het platform bezoeken en leren hoe zij op een gemakkelijke manier vlees kunnen vervangen in hun favoriete gerechten. Elk recept op het platform bevat naast ingrediënten en instructies, een kookvideo die laat zien hoe het gerecht bereid wordt.

De omnimedia-ervaring van Collective Kitchen bestaat uit een videoprogramma wat de verhalen, expertise en het culinaire werk van de aangesloten chefs laat zien. Het is een op zichzelf staande website met meer dan 50 exclusieve, originele plantaardige recepten en bijbehorende video’s die laten zien hoe deze thuis bereid kunnen worden. Daarnaast wordt het platform via de social media kanalen YouTube, Instagram, TikTok, Facebook en Pinterest geboost, inclusief additionele video content.

“Het LIVEKINDLY team is enthousiast om de creatieve kracht te zijn achter dit unieke platform dat twee passies samenbrengt: duurzaamheid en de plantaardige cultuur,” vertelt Jodi Monelle, oprichter en CEO van LIVEKINDLY. “De hele wereld wordt er steeds bewuster van; hoe het veranderen van ons voedingspatroon het verschil kan maken voor een duurzame toekomst. We willen er alles aan doen om mensen hiervoor de juiste handvatten te geven en plantaardige voeding te laten ontdekken. Collective Kitchen is een tastbare manifestatie van de culinaire relaties, creativiteit en inzichten in de wensen van de consument die we de afgelopen drie jaar met LIVEKINDLY bijeen hebben gebracht”.

Nieuwe afleveringen van Collective Kitchen worden vanaf 13 september 2021 gelanceerd op Collective.Kitchen. De topchefs die aangesloten zijn bij het platform zijn: Nyesha Arrington (Amerika), Line Tscherning Damgaard (Denemarken), Marika Netzel (Duitsland), Mokgadi Itsweng (Zuid Afrika), Bounsou “King Cook” Senathit (Engeland), Rebel Mariposa (Amerika), Ankan Linden (Zweden), Jasmine Shimoda (Amerika), Jason McNamara (Zuid Afrika), Pauline Bossdorf (Duitsland), and Ricky Saward (Duitsland).