Lidl verdrievoudigt vandaag het aantal vegetarische en veganistische producten, waardoor 21% van het gekoelde aanbod in het vlees, kip of visschap vegetarisch of vegan is. Lidl wil hiermee haar klanten niet alleen een duurzaam maar ook een betaalbaar alternatief voor vlees aanbieden.

Quirine de Weerd van Lidl Nederland: ‘Steeds meer Nederlanders kiezen ervoor om zo nu en dan geen vlees te eten. Of om vlees helemaal van hun menu te schrappen. Om onze klanten nu en in de toekomst optimaal te kunnen bedienen willen we goede alternatieven voor vlees aanbieden. We hebben onze vleesvervangers met veel aandacht en zorg ontwikkeld en verkopen vanaf vandaag een uitgebreid en gevarieerd vegetarisch assortiment voor een betaalbare prijs’.

Het vegetarische assortiment telt 27 producten en is opgebouwd uit vier categorieën: producten op basis van kaas en groente (bv. wortel-, pompoenburger), producten die op vlees lijken (bv. braadworst), pure producten (bv. tofu) en producten die bereid moeten worden (bv. kipstukjes). Het vegetarische assortiment bevat maar liefst elf vegan producten waaronder ‘Next Level’* producten zoals verse hamburgers en gehakt.