KPN is uitgeroepen tot duurzaamste merk in de Nederlandse telecomsector door Sustainable Brand Index. Dit is de uitkomst van een grootschalig onderzoek door Sustainable Brand Index onder 6.600 Nederlandse consumenten die prezen KPN omdat ze het vertrouwen en bewijs hebben dat KPN duurzaamheid en duurzame innovatie hoog op de agenda heeft staan.

Duurzaamheid is al meer dan 10 jaar een integraal onderdeel van de strategie van KPN. Zo gebruikt KPN al sinds 2011 uitsluitend groene stroom, is het sinds 2015 klimaatneutraal en heeft als doel om in 2025 nagenoeg circulair te zijn.

Brechtje Spoorenberg, Manager Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen bij KPN: “Dat klanten onze duurzame inspanningen herkennen en erkennen is een mooie opsteker. Duurzaamheid is belangrijk bij KPN en we geloven dat duurzame bedrijven op termijn continuïteit kunnen garanderen en tegelijkertijd winstgevend zijn. Klanten kunnen erop blijven vertrouwen dat de keuze voor KPN een duurzame keuze is. Zo zijn we bijvoorbeeld trots op onze 100% procent gerecyclede afstandsbediening. “

De Sustainable Brand Index is het grootste en meest toonaangevende onderzoek in Europa op het gebied van duurzaamheid en consumentenmerken. In Nederland doet het jaarlijks onderzoek onder 6.600 consumenten naar hun perceptie van de duurzaamheid van 175 bekende merken in Nederland. Merken worden onafhankelijk geselecteerd op basis van marktaandeel, omzet en algemene merkbekendheid.