Royal Keune Haircosmetics, een familiebedrijf en professioneel haarverzorgingsmerk, wil een positieve impact maken op de mensen en de planeet. Het ultieme doel? De wereld goed achterlaten voor toekomstige generaties. Keune is onderweg naar een betere toekomst en nu officieel B Corporation gecertificeerd. 

Het certificeringsproces: goede scores op verschillende gebieden

De B Corp certificering wordt toegekend aan bedrijven die voldoen aan hoge standaarden op sociaal en milieugebied, verantwoordelijkheid en transparantie. Keune’s impact op werknemers, bestuur, klanten, gemeenschap en het milieu werden met geweldige resultaten beoordeeld:

  • In de categorie ‘Milieu’ scoorde Keune goed op het gebruik van zonnepanelen, elektrische bedrijfsauto’s en het compenseren voor uitstoot.
  • De nauwe relatie van het bedrijf met haar leveranciers en hun manier van  werken is terug te zien in hun hoge score op ‘Supply Chain Management’.
  • Als het gaat om ‘Verpakking en Materialen’, doet Keune het heel goed door het gebruik van duurzame en gecertificeerde palmolie, gecertificeerd duurzaam papier en recyclebaar karton.
  • Vanwege het oprecht waarderen van hun personeel, behaalde het bedrijf een uitstekende score op ‘Employee Health, Wellness, and Safety’.

Bouwen aan een betere toekomst, stukje bij beetje

Eelco Keune, CEO: “Wij zijn ervan overtuigd dat de stappen die we vandaag nemen een blijvende impact hebben op de wereld van morgen. Als familiebedrijf zijn we ons al meer dan een eeuw bewust van onze rol in de samenleving. We hebben deze verantwoordelijkheid serieus genomen gedurende drie generaties. Het worden van een B Corp is de erkenning van ons commitment. We richten ons op het overdragen van het bedrijf aan toekomstige generaties en het behoud van de planeet.”

Dit is pas het begin

De B Corp certificering maakt deel uit van Keune’s grotere doel om te zorgen voor de mensen en de planeet, vandaag en morgen. Keune wil blijven investeren in een duurzame toekomst. De 10 ambitieuze duurzaamheidsdoelstellingen van het bedrijf omvatten de invoering van volledig recyclebare verpakkingen tegen 2030, het onderzoeken van duurzame materialen en een duurzaamheidsupdate van een van hun vertrouwde productassortimenten. Het bedrijf wil ook de duurzaamheid van de fabriek, de loopbaanontwikkeling van de werknemers, de voordelen en het welzijn van de werknemers en nog veel meer verder verbeteren.