Katja Fassin introduceert haar eerste fruitconcept. De innovatieve fruitmat uit ’s-Heerenberg wordt gemaakt met 97% fruit en bevat slechts 37 kcal. Na het gehele assortiment gelatinevrij te hebben gemaakt, zet Katja Fassin met VolFruit de volgende stap in bewuster snoepen. Het VolFruit concept bestaat uit de smaken aardbei en bosvruchten en ligt vanaf deze week hoog op distributie bij Albert Heijn.

Bewuster snoepen

Twee jaar heeft de ontwikkeling van Katja VolFruit geduurd. De fruitmat wordt gemaakt op basis van fruitpuree en bevat zodoende maar liefst 97% echt fruit. Hierdoor is het matje ook een bron van vezels. ‘En omdat fruit van nature rijk is aan suikers, hoeven wij geen suikers toe te voegen. Met een portie van 13 gram blijft het fruitmatje op een lage calorische waarde”, aldus Jeroen van Eunen, algemeen directeur van Katja. “VolFruit is een mooie stap naar bewuster snoepen en bovendien nemen we onze verantwoordelijkheid in het verkleinen van porties. Ons fruitconcept voldoet aan de richtlijnen van het Voedingscentrum van betere keuze producten, ook na 2020.” Als extra signalering voor de bewustere keuze, heeft Katja haar logo op VolFruit dan ook groen gemaakt.

Voor retail en out of home

Albert Heijn start als eerste met de verkoop van VolFruit in het snoepschap, maar andere retailers zullen snel volgen. Voor retail is het concept beschikbaar in twee doosjes van acht los verpakte fruitmatjes met een consumentenadviesprijs van € 2,89. Daarnaast is een los verpakt matje beschikbaar voor de check-out en het out-of-home kanaal. Van Eunen: “VolFruit is dankzij haar gunstige voedingswaarden uitermate geschikt als bewuste keuze voor scholen en kantines. We gaan binnenkort dan ook testen doen in automaten.”

Over Katja Fassin

Als zelfstandige marketing- en verkooporganisatie richt Katja Fassin B.V. zich specifiek op de Nederlandse suikerwerkmarkt. Onder het bekende merk Katja brengt ze vele lekkere en unieke snoepjes en dropjes op de markt, zoals Apekoppen, Zure Matjes en Kokindjes.