Wereldwijd wordt jaarlijks meer dan één miljard kilogram karton verspild aan promotionele displays, een bron van ergernis bij veel retailers. Jumbo wil deze beweging stoppen door resoluut te kiezen voor een nieuwe standaard, de Proteus Smart Display. Vanaf deze week starten ze met het inzetten van deze slimme herbruikbare display voor promoties op de winkelvoer.

Een duurzame oplossing waardoor supermarkten jaarlijks tot 85% karton en meer dan 50% CO2 besparen. Bijkomend voordeel is dat promoties 24/7 online zullen worden gemeten door de integratie van slimme technologie. Zo wordt het leren en optimaliseren van promoties mogelijk: voor Jumbo én haar leveranciers.

‘’Met deze beweging geeft Jumbo het goede voorbeeld: de displays blijven op de winkelvloer staan wat leidt tot minder logistieke handelingen en af-en aanvoer van karton in de winkels’’, stelt Geert Marivoet, CEO & co-founder van de belgische KMO Pure Value, het bedrijf dat Proteus heeft ontwikkeld.

“Bovendien heeft dit een kostenreductie als resultaat. Doel van Proteus is om een wereldwijde nieuwe standaard neer te zetten die voor alle retailers en merken voordelig is.”

“Jumbo zal voortaan zelf alle promoties inrichten en beheren”, vervolgt Marivoet.” Niet langer hoeft elk merk dat afzonderlijk te doen. Hierdoor zetten ze in het eerste jaar grofweg 5.000 Proteus displays in. Deze vervangen naar verwachting meer dan 150.000 traditionele displays. Een duurzame win voor de sector”