Het duurzame voedingsmerk Holie heeft – na het doorlopen van het bijbehorende assessment – de B Corp certificering gekregen. Met deze nieuwe status sluit Holie zich aan bij een wereldwijde community van bedrijven – waaronder Patagonia, Ben & Jerry’s en Tony Chocolonely – die hun business gebruiken als een “force for good”. Er zijn inmiddels rond de 3.500 B Corps verspreid over 70 landen, waarvan ongeveer 100 in de Benelux. 

Holie is sinds 2018 op een missie om met bewuste voeding een positieve impact te maken op de planeet. Alles bevat 0% toegevoegde suiker en is vegan. 50% van de winst investeren zij in het planten van bomen met gecertificeerde NGO partners Trees for All en Justdiggit. 

Met de B Corp status komt ook een verantwoordelijkheid om mensen te inspireren om onderdeel te worden van de verandering waar de wereld nu om vraagt. Daarom lanceert Holie deze week het initiatief Promise to the planet” – een belofte aan de planeet om bewuster te leven, anderen te inspireren en vooral positief te blijven. 

Iedereen die de belofte maakt ontvangt een persoonlijke belofte en Climate Toolkit die je helpt om duurzamer te leven. De Nederlandse B Corps Naïf, Seepje en Hubertine Roessingh – director B Corp Europe – hebben de belofte al gedaan. Op het platform vertellen zij waarom. Vanaf vandaag is iedereen hier welkom om, met een nieuw jaar voor de deur, zijn duurzame intenties te bekrachtigen met een belofte aan de planeet. 

Hubertine Roessingh (director B Corp Europe): “ Het derde onderdeel van de belofte is voor mij heel belangrijk, omdat ik geloof dat positiviteit en optimisme essentieel zijn voor de verandering die we nu nodig hebben.” 

Merick Schoute, Chief Business Holie: “ Met onze B Corp certificering hopen we onze positieve impact te versnellen en mensen te inspireren om onderdeel te worden van een nieuwe economie die onze planeet gelijk stelt aan het maken van winst. ”