Bolsius, Nederlands grootste en oudste kaarsenmaker, komt met een nieuwe, limited edition zomercollectie die rekening houdt met mens en milieu. Zonder palmolie, plastic en dierlijk vet. Met Europese raapzaadolie, vegan wax, hergebruikt glas, een lont van ecokatoen en zo min mogelijk verpakkingsmateriaal. De lancering van de collectie is het startschot voor de duurzame koers die het merk vaart.

Peper voor een minder scherpe geur

Nieuw is bijvoorbeeld de vriendelijk ruikende en minder scherpe citronellakaars. Dankzij het gebruik van natuurlijk ‘Timur peper’ extract geurt de samenstelling veel zachter. Timur peperbessen zien eruit als een peperkorrels en ruiken verrassend fris. Ze worden van oudsher gebruikt als smaakmaker en staan bekend om hun citrusachtige geur.

Verantwoord voor elk budget

Bolsius maakt verantwoorde producten, van rustiekkaarsen in allerlei kleuren en maten tot diverse patiolichten, voor iedereen. En wil dat ook zo houden. Duurzaamheid en een goed verhaal betekent niet per se dat het ook veel duurder hoeft te worden. De nieuwe zomercollectie is daarom zoals altijd gewoon verkrijgbaar Albert Heijn en Intratuin voor een adviesprijs variërend van 2,49 tot 4,89 euro.

Over Bolsius

Bolsius is een Nederlandse kaarsenfabrikant die al sinds 1870 kwaliteitskaarsen produceert. Hierbij vormen innovatie en vakmanschap een rode draad door de geschiedenis, om zo het hoogst haalbare resultaat te kunnen waarborgen. Het assortiment bestaat onder andere uit theelichten, rustiekkaarsen, geurstokjes, tafel-, stomp- en geurkaarsen. Ieder seizoen introduceert Bolsius een nieuwe limited edition kleurcollectie. Bolsius wordt verkocht in meer dan 50 landen.